Lidl sa mení, nútia ho k tomu zákazníci

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneď po nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

Mnohí nemeckí spotrebitelia siahli ihneďpo nedávnej afére Lidlu so špicľovaním zamestnancov po najťažšej a najúčinnejšej zbrani – prestali tam nakupovať. Lidl ubezpečuje, že prístup k zamestnancom sa zmení k lepšiemu.

LUXEMBURG, BERLÍN. Nemecký reťazec Lidl sa musí naučiť správať inak, ako to robil doteraz. Nútia ho k tomu niektorí jeho zákazníci, ktorí na aféru so špicľovaním zamestnancov reagovali bojkotom.

Problémy sa začali potom, čo týždenník Stern odhalil, že Lidl špehoval svojich zamestnancov v niektorých filiálkach prostredníctvom kamier. Osobitne najatí detektívi vypracúvali dokonca protokoly o správaní sa zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zmena štýlu

Lidl už tieto praktiky ukončil a medzičasom sa za ne ospravedlnil. Koncernový šéf Klaus Gehrig sa dokonca rozhodol pre mediálnu ofenzívu a v minu­lých dňoch poskytol celú sériu rozhovorov. Ide o mimoriadny krok, lebo Lidl patril dlhé roky medzi spoločnosti, ktoré o sebe hovorili veľmi málo.

Gehrig vo verejnoprávnej televízii SWR priznal, že koncernu sa znížil obrat. „Niektorí zákazníci napísali, že už k nám nebudú chodiť nakupovať – a toto sme zaznamenali aj na obrate.“ Dodal však, že podľa neho tým zákazníci netrestajú firmu, ale jej zamestnancov.

V interview pre denník Heil­bronner Stimme Gehrig podčiarkol, že po špicľovacom škandále Lidl zmenil prístup k zamestnancom. „Kto sa nebude pridržiavať nových pravidiel, ten u nás nemá miesto,“ vyhlásil s rezolútnym podtónom.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi iným zavedie Lidl možnosť, aby podriadení mohli hodnotiť svojho šéfa. Z tohto dôvodu uzrel svetlo sveta už pred časom „projekt tímová kultúra“, ktorý po nedávnej afére nadobudol nový význam.

Ľudí lákajú nákupnými akciami

A prekvapenie čaká aj na zákazníkov. Lidl sa dôkladne pripravoval na zamýšľanú fúziu konkurenčných reťazcov Netto a Plus rozsiahlou ponukovou akciou.

Zlúčenie Netto a Plusu však narazilo na odpor Protimonopolného úradu. Predstavitelia Lidlu sa rozhodli, že špeciálne ponukové akcie nezrušia.

Úžitok z toho môže mať 30 milió­nov zákazníkov v Nemecku. Museli by sa však rozhodnúť, že v Lidli začnú znovu nakupovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 680
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 645
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 740
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 716
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 702
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 262
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 233
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 313
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu