LONDÝN. Britský úrad ASA, ktorý má na starosti dohľad nad dôveryhodnosťou reklám, sa obrátil na úrad pre hospodársku súťaž OFT so sťažnosťou na írske nízkonákladové aerolinky Ryanair. Spoločnosť podľa úradu mylne informuje o cenách svojich leteniek.
Nezvyčajná sťažnosť stupňuje spor medzi aerolinkami a úradom ASA. Ryanair minulý týždeň oznámil, že sa na úrade pre hospodársku súťaž sťažoval na postup ASA.
Podobnú sťažnosť, akú ASA podala na aerolinky, riešil úrad pre hospodársku súťaž naposledy v roku 2005. ASA uviedla, že aerolinky nevyhoveli jej požiadavkám na poctivú reklamu sedemkrát za posledné dva roky.
Podľa úradu Ryanair mylne informuje svojich spotrebiteľov, lebo zveličuje detailné informácie o dostupnosti letov, nezverejňuje v reklame ceny s letiskovými a ďalšími poplatkami, poskytuje zavádzajúce porovnanie s konkurenciou či neuvádza, aké obmedzenia cestujúcich čakajú. „ASA poskytla Ryanairu vždy príležitosť, aby dal všetko do poriadku a uistil, že jeho reklama dodržuje kódex. Namiesto toho naďalej mätie klientov a špiní konkurenciu,“ povedal riaditeľ ASA Christopher Graham.
Podľa predstaviteľov Ryanairu je ASA proti aerolinkám zaujatá. Hovorca aeroliniek sa odvolal na sťažnosť, ktorú Ryanair podal na OFT minulý týždeň. „Podali sme sťažnosť na OFT pre nepoctivý prístup, zaujatosť a klamlivé rozhodnutia, ktoré ASA prijala v posledných dvoch rokoch v súvislosti so siedmimi reklamami Ryanairu. ASA nedodržuje nezávislosť a nezaujatosť pri rozhodovaní o reklamách Ryanairu,“ uvádza sa vo vyhlásení aeroliniek.