BRATISLAVA. Pre občanov Slovenska je pri nakupovaní potravín najdôležitejšia ich čerstvosť a kvalita. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia Shopping Monitor 2007. Podľa neho tento faktor považuje za veľmi dôležitý až 85 percent opýtaných.
Druhým najdôležitejším faktorom s takmer 80 percentami je cena a tretím najdôležitejším pri nákupe potravín je šírka ponúkaného sortimentu, nasledovaná zreteľným cenovým označením. Ďalej je pre ľudí u nás dôležitá čistota predajne a celková rýchlosť nákupu, ktorú označilo 60 percent respondentov.
Naopak, asi pre tretinu opýtaných nie je až taká dôležitá dostupnosť predajne verejnou dopravou a zbieranie bodov za nákup. Asi štvrtina respondentov nepovažuje za dôležité služby poskytované zákazníkom a ani na zastúpenie značkových výrobkov.
Prieskum je reprezentatívny na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.