Po gazdinkách híkajúcich nad vypratými košeľami, po žiarivých úsmevoch a šťastných rodinkách bežiacich v ústrety radostnej budúcnosti je tu opäť pozoruhodná reklama. Kampaň denníka Nový čas: „Bulvár vás baví“.
Najviditeľnejšou zložkou kampane sú bilbordy. Do očí udrie výrazný červený podklad a na ňom viac či menej vtipne pospájané mená celebrít.
Ako to je? „MOKRÝ ZAJAC KOTUĽA SUCHÝ BOBEK“ alebo: „ZEDNÍK NETUŠIL VÁŽNY KONČEK“. Žiadne obrázky, nič. Len typografia, veľkými písmenami vysádzané mená konkrétnych ľudí. Čo je na tom pozoruhodné?
Jednoduchá, moderná grafika. Tie bilbordy „kričia“ v záplave ostatných plagátov. Zvolená farebnosť, použitý druh písma, údernosť a pod. sa tu vzácne snúbia so samotným produktom – bulvárnym denníkom, ktorý je primárne zameraný na život celebrít. Ich mená sú totiž hlavnými hrdinami tejto reklamy.
Reklama má aj ďalšiu dôležitú dimenziu – dynamiku, o ktorú sa postará vzrušenie z utvárania nových, často prekvapivých spojení celebrít. Dnes si ich nevymýšľajú iba bulvárni novinári, ale túto možnosť dostali aj samotní spotrebitelia. Súčasťou reklamnej kampane je totiž internetová hra, v rámci ktorej si návštevník webstránky Nového času môže vyskladať svoj vlastný slogan pozostávajúci z mien celebrít, tento slogan následne poslať do galérie, kde zaň môžu iní návštevníci hlasovať. Prenesením do internetového prostredia tak reklama dostáva ďalší, interaktívny rozmer.
Kampaň „Bulvár vás baví“ je príkladom reklamy, ktorá sa snaží vyvolať rozruch. Púta pozornosť okoloidúcich, láka návštevníkov webstránky, provokuje čitateľa novín, ba dokonca stimuluje chuťové poháriky návštevníkov bratislavských reštaurácií. Na jedálnom lístku niektorých z nich sa objavila „ČERNÁ SMATANOVÁ POLÍVKA“.
Škoda, že takáto pozoruhodná reklama je na Slovensku takým vzácnym úkazom; objaví sa iba tak dva, tri razy do roka.
Autor: Marian Timoracký marketingový konzultant, United Consultants, nie je čitateľom bulváru, s reklamnou kampaňou Nového času nemá v