Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky
ČO ZNAMENÁ SPRÁVNE ODKOMUNIKOVAŤ NÁZOR? PODAŤ HO TAK, ABY STE DRUHÝCH PRESVEDČILI, ŽE JE SPRÁVNY

Hovoriť tak, aby sa vám v práci darilo

Zamestnanecké výhody – benefity – sú zbraňou, ktorou firmy bojujú o kvalitných nových ľudí. Donedávna na tomto poli víťazili služobné auá amobily. V očiach sľubných uchádzačov už bodujú aj možnosti vzdelávania a osobného rozvoja.

(Zdroj: LUSTRAČNÉ sxc.hu)

Firmy, ktoré sa v rebríčkoch top zamestnávateľov umiestňujú na najvyšších miestach venujú veľkú pozornosť vzdelávaniu a rozvoju svojich ľudí. Takto zabijú jednou ranou dve muchy; ambiciózni pracovníci vítajú možnosť zdokonaliť sa alebo naučiť sa niečo nové a firmy tiež neprerobia. Čas a financie, ktoré sú ochotné vložiť do svojich zamestnancov sa im vrátia v podobe lepších výsledkov.

Medzi obľúbené patria najmä kurzy cudzích jazykov, aj tréningy komunikačných techník a ďalších mäkkých zručností.

Skryť Vypnúť reklamu

Dobre predať svoj nápad

Viete komunikovať? Väčšina by zrejme odpovedala áno. Pri otázke „Viete správne komunikovať?“, by však už prinajmenšom zaváhali. Ale práve to slovíčko „správne“ je tajomstvom úspechu. Najmä v biznise veľmi zaváži, či ste „odkomunikovali“ svoj návrh, názor, ponuku svojmu partnerovi alebo klientovi správne. Lebo nestačí len povedať čo chcete, musíte to povedať tak, aby vás druhá strana pochopila a upozorniť aj na plusy vášho riešenia.

Špecialista nemusí byť dobrý manažér

Odborníci upozorňujú, že nesprávna komunikácia strpčuje život mnohým – niektorí si to možno asi neuvedomujú.

Zásadným problémom je však v prípade ľudí, ktorí vedú alebo chcú viesť pracovné tímy. Autor svetoznámych kariér­nych bestsellerov Richard Templar vo svojej biblii 100 zlatých pravidiel úspešného manažéra radí: „Je životne dôležité, aby každý váš zamestnanec presne vedel, aká je jeho úloha v každom strategickom pláne a aký výsledok sa od neho očakáva.“ A správne vysvetliť mu to musí práve manažér.

Skryť Vypnúť reklamu

„Manažérov často vyberajú z radov špecialistov a tí sú síce expertami v odbore, ale nemusia zvládať tieto mäkké zručnosti. A to je problém, pretože manažérovou úlohou je riadiť procesy a nie vykonávať jednotlivé zadania a keď nevie komunikovať tak jednoducho nebude mať také výsledky,“ hovorí Dagmar Kéryová zo spoločnosti Seesame, ktorá sa pôsobí aj ako lektorka komunikačných tréningov.

Ženy nedávajú najavo, že by mohli byť lídrami

So správnou komunikáciou majú v pracovnom prostredí ťažkosti najmä ženy. Čo im bráni presadiť sa? Často sú to vnútorné zábrany, ktoré ani veľmi nevnímajú – považujú ich za prirodzené.

„Už len to, keď sa skromne utiahnuto posadíme, hovoríme tichým hlasom a používame slabé slová - toto sú signály, ktorými vôbec nedávame najavo, že by sme vedeli byť lídrami a že naša práca je pre spoločnosť dôležitá,“ hovorí Maria Buzinkaiová o tom, čo si uvedomila na komunikačnom tréningu, ktorý pre svoje zamestnankyne usporiadala spoločnosť Dell. „Sú to maličkosti, ktoré si neuvedomujeme, alebo o nich aj vieme, ale nepovažujeme ich za také dôležité. Ale keď vám to niekto ukáže, udrie vám to do očí. A zistíte, čo by ste na sebe mohli zmeniť, aby sa vám lepšie v práci darilo.“

Skryť Vypnúť reklamu

Taking the stage

Tréning komunikácie – nazvaný Taking the stage alebo Zaujmi svoje miesto, ktorý vypracovala kanadská konzultačná spoločnosť špeciálne pre potreby Dellu, sa konal v mno­hých pobočkách firmy.

Program tvorili štyri témy: vodcovstvo, práca s hlasom, príprava jasných posolstiev a dynamickej prezentácie.

„Odozva bola vynikajúca – až 82 percent z účastníčok uviedlo, že im program pomohol v budovaní kariéry,“ povedala manažérka pre korporátnu komunikáciu Dellu Ivona Žitná.

„Tento tréning sa mi páči preto, že mnohé kurzy komunikácie sa zameriavajú viac na jej vonkajšie znaky - napríklad na to ako sa postaviť a aké gestá robiť. Tu sa však začína cez uvedomenie si svojich pocitov, postojov a teda aj dôvodov, prečo sa žena určitým spôsobom správa. Pokiaľ účastníčky zmenia svoje vnútorné nastavenie, stanú sa sebavedomejšími, budú si veriť, ich komunikácia sa prirodzene zlepší,“ hovorí Dagmar Kéryová. Podľa nej môže byť takýto tréning užitočný pre všetkých – mužov aj ženy – ktorí ašpirujú na pozíciu lídra.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  6. Od Česka až po Jadran
  7. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  10. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 993
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 933
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 224
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 6 164
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 269
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 675
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 272
  8. Od Česka až po Jadran 2 960
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 802
  10. Vodiči, pozor! V Poľsku platia nové podmienky pre výber mýta 2 176
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu