Trh ako každý iný

Realitný trh je trh ako každý iný. Kto predá, zarobí, kto kúpi, mal by byť spokojný. Konkurencia je tvrdá a nekompromisná, snaha predať občas vyvoláva aj zaujímavé situácie.

Realitný trh je trh ako každý iný. Kto predá, zarobí, kto kúpi, mal by byť spokojný. Konkurencia je tvrdá a nekompromisná, snaha predať občas vyvoláva aj zaujímavé situácie.

Predávajúci zverejní inzerát na predaj bytu. Asi desať rea­litných maklérov sa chopí telefónu a dohodne si schôdzku. Samozrejme, predstavia sa ako potenciálni kupci, že sú realiťákmi, taktne zamlčia. Výsledkom ich snaženia je to, že predávajúci má plné zuby maklérov. Niekoľko realitných agentúr zverejní na internete inzerát na tú istú nehnuteľnosť. Predávajúci sa so skúsenosťami nezabudne pochváliť inde, a tak sa často objavujú inzeráty v zmysle: Predám byt. Seriózny záujemca – nie RK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mnoho maklérov sa vydáva v inzercii za kupujúcich, naj– krajší inzerát, ktorý som videl bol: „Kúpim garsónku či byt, v centre aj mimo mesta, prípadne stavebný pozemok do 20 kilometrov od mesta. Platím v hotovosti. Ponúknite. Súrne.“ Nemenovaný by kúpil všetko, najmä sa treba dostať k predávajúcim. Takéto obchodné praktiky majú aj zápory. Jedným z nich je zneistenie klienta, ktorý si povie : „Dá sa im veriť, ak sa takto správajú?“ Najhoršie je, ak má tá istá nehnuteľnosť v každom inzeráte inú cenu. To už dostáva do zlého svetla aj predávajúceho, nehovoriac o strate kreditu pre agentúru, ktorá si na cene nahodila najviac. Všetko sa dá riešiť zmluvami o výhradnom zastúpení, ale na to našinci pristupujú len neradi. Realitné kancelárie veľmi na výber nemajú, berú, čo príde. Mnohí ľudia radšej byt predajú sami, než by mali dať vysokú províziu maklérovi. Aj toto majú často na svedomí realitky, ktoré neponúkajú dosť kvalitné služby, zato ich snaha zbohatnúť za každú cenu je evidentná. Na druhej strane sú realitné kancelárie, ktoré garantujú aj odkúpenie nehnuteľnosti za dohodnutú cenu, ak nezoženú kupca.

SkryťVypnúť reklamu

Zvažujte, komu zveríte svoju nehnuteľnosť. Kto má akú­ reputáciu a čo ponúka ako protihodnotu. Dobrá realitná kan­celária vám ušetrí veľa nervov a šedivých vlasov. So zlou môžete ľahko vyjsť na psí tridsiatok.

ksenzsigh.blog.sme.sk

Autor: František Ksenzsigh

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu