Keď je skutočnosťvzdialená od katalógu

Vlani som si v cestovnej kancelárii uplatnil reklamáciu na pobyt, ktorý som objednal cez internet. Zájazd som vybral podľa služieb prezentovaných na internetových stránkach, skutočnosť však bola úplne iná.

Vlani som si v cestovnej kancelárii uplatnil reklamáciu na pobyt, ktorý som objednal cez internet. Zájazd som vybral podľa služieb prezentovaných na internetových stránkach, skutočnosť však bola úplne iná.

Reklamoval som, že na internete bol vyobrazený hotel, ale v skutočnosti to bola ubytovňa. V cene zájazdu boli raňajky formou švédskych stolov, ale absolútne nespĺňali štandard, nehovorím o hygiene. Izba bola v ro­hoch plesnivá, rovnako kúpeľňa. Nedostatky som reklamoval, ale nedal som si urobiť zápis, ten sa týka len plesne v izbe. Na prvé dva nedostatky – vyobrazenie hotela ani informácia o strave nezodpovedali skutočnosti – chcem po­ukázať ako na nečestné obchodné praktiky podľa zákona o ochrane spotrebiteľa. Potrebujem vyjadrenie Slovenskej obchodnej inšpekcie a ako mám ďalej postupovať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zo zákona majú cestovné kancelárie povinnosť pred uzatvorením zmluvy o zájazde klienta presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne a úplne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú im známe a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu v súvislosti s miestom pobytu, rozsahom a kvalitou služieb, ako aj všetkých ostatných plnení, ktoré sa dotýkajú zájazdu. Pokiaľ neboli poskytnuté služby v takej kvalite, v akej boli prezentované, objednávateľ mal zákonnú možnosť spísať reklamačný protokol priamo na mieste konania zájazdu. Ak sa tak nestalo, má právo bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov odo dňa skončenia zájazdu, tieto skutočnosti oznámiť cestovnej kancelárii, v ktorej si zájazd objednal.

Pokiaľ tieto skutočnosti boli oznámené v trojmesačnej lehote s tým, že zájazd nebol prerušený, ale boli poskytnuté služby v nižšej kvalite, ako boli objednané, cestovná kancelária má povinnosť vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami.

SkryťVypnúť reklamu

Ak ste reklamáciu urobili do troch mesiacov odo dňa skončenia zájazdu, mali by ste sa opätovne obrátiť na cestovnú kanceláriu a predostrieť jej podklady, ktoré jednoznačne preukazujú, že služby neboli poskytnuté v takej kvalite, v akej boli objednané. Okrem iného treba poukázať na to, že si cestovná kancelária nesplnila svoje povinosti vyplývajúce jej nielen zo zmluvy o obstaraní zájazdu, ale aj zo zákona. V prípade, že cestovná kancelária nebude dobrovoľne plniť svoje povinnosti vyplývajúce jej zo zmluvy o obstaraní zájazdu a tiež tie, ktoré jej vyplývajú zo zákona, máte ako objednávateľ možnosť uplatniť svoje práva súdnou cestou.

Takisto môžete podať podnet na príslušný orgán dozoru a kontroly nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom o ochrane spotrebiteľa a ďal­ších osobitných zákonov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia. Treba však upozorniť, že inšpekcia neprešetruje reklamácie, ale iba neplnenie si povinností subjektu vyplývajúcich mu zo všeobecne záväzných právnych predpisov v danej oblasti.

SkryťVypnúť reklamu

Barbora Behýlová, advokátska, patentová a známková kancelária PATENT – IURIST

Autor: Vladimír Č., Nové Mesto nad Váhom

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 743
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 557
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 576
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 562
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 394
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 089
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 222
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu