Utorok, 20. apríl, 2021 | Meniny má MarcelKrížovkyKrížovky

Keď je skutočnosťvzdialená od katalógu

Vlani som si v cestovnej kancelárii uplatnil reklamáciu na pobyt, ktorý som objednal cez internet. Zájazd som vybral podľa služieb prezentovaných na internetových stránkach, skutočnosť však bola úplne iná.

Vlani som si v cestovnej kancelárii uplatnil reklamáciu na pobyt, ktorý som objednal cez internet. Zájazd som vybral podľa služieb prezentovaných na internetových stránkach, skutočnosť však bola úplne iná.

Reklamoval som, že na internete bol vyobrazený hotel, ale v skutočnosti to bola ubytovňa. V cene zájazdu boli raňajky formou švédskych stolov, ale absolútne nespĺňali štandard, nehovorím o hygiene. Izba bola v ro­hoch plesnivá, rovnako kúpeľňa. Nedostatky som reklamoval, ale nedal som si urobiť zápis, ten sa týka len plesne v izbe. Na prvé dva nedostatky – vyobrazenie hotela ani informácia o strave nezodpovedali skutočnosti – chcem po­ukázať ako na nečestné obchodné praktiky podľa zákona o ochrane spotrebiteľa. Potrebujem vyjadrenie Slovenskej obchodnej inšpekcie a ako mám ďalej postupovať?

Skryť Vypnúť reklamu

Zo zákona majú cestovné kancelárie povinnosť pred uzatvorením zmluvy o zájazde klienta presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne a úplne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú im známe a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu v súvislosti s miestom pobytu, rozsahom a kvalitou služieb, ako aj všetkých ostatných plnení, ktoré sa dotýkajú zájazdu. Pokiaľ neboli poskytnuté služby v takej kvalite, v akej boli prezentované, objednávateľ mal zákonnú možnosť spísať reklamačný protokol priamo na mieste konania zájazdu. Ak sa tak nestalo, má právo bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov odo dňa skončenia zájazdu, tieto skutočnosti oznámiť cestovnej kancelárii, v ktorej si zájazd objednal.

Pokiaľ tieto skutočnosti boli oznámené v trojmesačnej lehote s tým, že zájazd nebol prerušený, ale boli poskytnuté služby v nižšej kvalite, ako boli objednané, cestovná kancelária má povinnosť vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak ste reklamáciu urobili do troch mesiacov odo dňa skončenia zájazdu, mali by ste sa opätovne obrátiť na cestovnú kanceláriu a predostrieť jej podklady, ktoré jednoznačne preukazujú, že služby neboli poskytnuté v takej kvalite, v akej boli objednané. Okrem iného treba poukázať na to, že si cestovná kancelária nesplnila svoje povinosti vyplývajúce jej nielen zo zmluvy o obstaraní zájazdu, ale aj zo zákona. V prípade, že cestovná kancelária nebude dobrovoľne plniť svoje povinnosti vyplývajúce jej zo zmluvy o obstaraní zájazdu a tiež tie, ktoré jej vyplývajú zo zákona, máte ako objednávateľ možnosť uplatniť svoje práva súdnou cestou.

Takisto môžete podať podnet na príslušný orgán dozoru a kontroly nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom o ochrane spotrebiteľa a ďal­ších osobitných zákonov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia. Treba však upozorniť, že inšpekcia neprešetruje reklamácie, ale iba neplnenie si povinností subjektu vyplývajúcich mu zo všeobecne záväzných právnych predpisov v danej oblasti.

Skryť Vypnúť reklamu

Barbora Behýlová, advokátska, patentová a známková kancelária PATENT – IURIST

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investovanie sa tento rok oplatí
  2. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  3. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  4. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  5. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  6. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  7. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  2. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  3. Investovanie sa tento rok oplatí
  4. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  5. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  6. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  7. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  8. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  9. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  10. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 23 817
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 22 405
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 9 686
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 487
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 441
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 045
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 752
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 745
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 726
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 613
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu