Zmena

Markíza vzdala svoj pokus naučiť divákov na novú podobu večerných správ a oddnes sa vracia k ich pôvodnej podobe.

Možno viac než nedostatok aktuálnych udalostí, nízka kvalita programu či neschopnosť ľudí venovať správam pozornosť až hodinu je na vine sila zvyku.

Keď SME pred vyše rokom zmenilo dizajn, šok bol aj pre niektorých redaktorov taký veľký, že div nedali výpoveď. Prvá strana bola veľmi pestrá, titulkové písmo zasa pohrebné, všetko dokopy málo upratané. Prechod možno nebol bezproblémový, ale nespokojnosť by sa objavila, aj keby bol. Nie preto, že niečo bolo zrazu horšie. Jednoducho preto, že to bolo iné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľka českého Rádio­žurnálu Barbora Tachecí sa pri nedávnej snahe zmeniť vysielanie Rádiožurnálu, najpočúvanejšieho okruhu Českého rozhlasu, stretla s takým odporom verejnosti, že ju po pár mesiacoch odvolali a skončila na psychiatrii. Na vážnosti veci nič nemení, že už jej správanie vo funkcii dávalo tušiť, kam smeruje.

Ľudia boli takí fixovaní na historický dabing kreslených Miazgovcov, že keď konkurenčný denník vydal DVD s nanovo narozprávanou rozprávkou, musel na sťažnosti čitateľov reagovať vysvetľujúcim článkom na svojej druhej strane.

Kedy teda meniť? Len keď je zmena absolútne nevyhnutná, keď nie je čo stratiť. Potom si vie človek ospravedlniť, že popudí svojich skalných, prípadne mu už žiadni skalní neostávajú. A tak dokáže zotrvať v odhodlaní pokračovať v zmene napriek prvotnému odporu. Jednoducho vie, že nemá na výber. Markíza v tejto situácii pred experimentom s novými správami nebola.

SkryťVypnúť reklamu

A pre zmenu jej niečo nevyšlo.

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 839
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 133
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 920
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 812
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 260
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 336
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 195
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 175
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu