Na mieru šité reklamy už nie sú len sci­fi

Možno si ešte pamätáte film Minority report s Tomom Cruisom. Ľudí z reklamy z neho zaujala myšlienka personalizovaných billboardov, ktoré po zosnímaní sietnice očí okoloidúcim ponúkali na mieru šité produkty.

Možno si ešte pamätáte film Minority report s Tomom Cruisom. Ľudí z reklamy z neho zaujala myšlienka personalizovaných billboardov, ktoré po zosnímaní sietnice očí okoloidúcim ponúkali na mieru šité produkty.

Od premiéry filmy neubehlo ani päť rokov a titulky novín hlásia: Minority report – naša súčasnosť. Donedávna to boli iba správy o multidotykových dis­plejoch, o možnostiach chytiť digitálne informácie medzi prsty či o bezkontaktných čipových kartách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Report už aj v marketingu

No v poslednom období sa v štýle Minority report čoraz častejšie objavujú aj inovácie z oblasti reklamy a marketingu.

SkryťVypnúť reklamu

Realitou sú už dnes napríklad inteligentné plagáty, ktoré po priložení mobilného telefónu umožňujú stiahnuť si doň multimediálny obsah, alebo interaktívne billboardy, ktoré dokážu identifikovať okolo prechádzajúce autá a ich vodičom zobraziť individualizovaný odkaz.

Dolovanie reality

Revolučnou sa však v tejto súvislosti ukazuje nová výskumná metóda - reality mining, čiže preosievanie dát z reálneho sveta. Dnes predsa každý so sebou nosí mobilný telefón. Využil to mladý vedec Nathan Eagle z prestížneho Massachusetts Institute of Technology. V rámci experimentu rozdal stovke študentov a zamestnancov školy mobilné telefóny, do ktorých zabudoval špeciálne zariadenie umožňujúce sledovanie ich sociálneho správania.

Softvér zachytával komunikáciu nielen cez telefón, ale i mimo neho. Dokázal identifikovať tón hlasu, angažovanosť, mieru pritakávania a ďalšie sociálne signály. Bluetooth a mobil internet navyše umožnili zaznamenať miesto výskytu, vzájomnú polohu a aktivitu respondentov v reálnom čase.

SkryťVypnúť reklamu

Nájdu vás všade?

Potenciál využitia je obrovský: cez personalizované reklamy v závislosti od miesta výskytu zákazníka cez spájanie ľudí s rovnakými záľubami, hľadanie partnerov, upozorňovanie na citové rozpoloženie blízkych, predpovedanie epidémií ešte skôr, než vypuknú. A teraz si predstavte, čo s tým urobí Google, Amazon, Facebook a im podobné firmy!

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 846
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 076
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 924
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 821
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 191
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 340
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 300
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu