Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Na mieru šité reklamy už nie sú len sci­fi

Možno si ešte pamätáte film Minority report s Tomom Cruisom. Ľudí z reklamy z neho zaujala myšlienka personalizovaných billboardov, ktoré po zosnímaní sietnice očí okoloidúcim ponúkali na mieru šité produkty.

Možno si ešte pamätáte film Minority report s Tomom Cruisom. Ľudí z reklamy z neho zaujala myšlienka personalizovaných billboardov, ktoré po zosnímaní sietnice očí okoloidúcim ponúkali na mieru šité produkty.

Od premiéry filmy neubehlo ani päť rokov a titulky novín hlásia: Minority report – naša súčasnosť. Donedávna to boli iba správy o multidotykových dis­plejoch, o možnostiach chytiť digitálne informácie medzi prsty či o bezkontaktných čipových kartách.

Report už aj v marketingu

No v poslednom období sa v štýle Minority report čoraz častejšie objavujú aj inovácie z oblasti reklamy a marketingu.

Skryť Vypnúť reklamu

Realitou sú už dnes napríklad inteligentné plagáty, ktoré po priložení mobilného telefónu umožňujú stiahnuť si doň multimediálny obsah, alebo interaktívne billboardy, ktoré dokážu identifikovať okolo prechádzajúce autá a ich vodičom zobraziť individualizovaný odkaz.

Dolovanie reality

Revolučnou sa však v tejto súvislosti ukazuje nová výskumná metóda - reality mining, čiže preosievanie dát z reálneho sveta. Dnes predsa každý so sebou nosí mobilný telefón. Využil to mladý vedec Nathan Eagle z prestížneho Massachusetts Institute of Technology. V rámci experimentu rozdal stovke študentov a zamestnancov školy mobilné telefóny, do ktorých zabudoval špeciálne zariadenie umožňujúce sledovanie ich sociálneho správania.

Softvér zachytával komunikáciu nielen cez telefón, ale i mimo neho. Dokázal identifikovať tón hlasu, angažovanosť, mieru pritakávania a ďalšie sociálne signály. Bluetooth a mobil internet navyše umožnili zaznamenať miesto výskytu, vzájomnú polohu a aktivitu respondentov v reálnom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

Nájdu vás všade?

Potenciál využitia je obrovský: cez personalizované reklamy v závislosti od miesta výskytu zákazníka cez spájanie ľudí s rovnakými záľubami, hľadanie partnerov, upozorňovanie na citové rozpoloženie blízkych, predpovedanie epidémií ešte skôr, než vypuknú. A teraz si predstavte, čo s tým urobí Google, Amazon, Facebook a im podobné firmy!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet
  2. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 25 676
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 419
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 317
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 098
  5. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 646
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 460
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 110
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 102
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 969
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 578
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu