la objednávka vybavená, ale za 152 USD. Potvrdený bol slovník, k nemu ešte ďalší balík slovníkov, ktorý sme si neobjednali. O tri hodiny neskôr sme opäť dostali email, že naša objednávka je vybavená (za 40,90 USD). Mysleli sme si, že sa pomýlili, prvé potvrdenie neexistujúcej objednávky za 152 USD vystornujú a stiahnu nám 40,90 USD. Z účtu sme však mali stiahnuté dve objednávky, za 40,90 USD aj 152 USD.
Emailom sme objednávku reklamovali, trikrát sme dostali odpoveď, že sme vykonali dve objednávky. Vraj nie je možné, aby sa v systéme vygenerovala iná objednávka a že nám peniaze vrátiť nemôžu. Keď sme žiadali zaslanie formulárov dvoch objednávok, poslali nám iba kópie formulárov ich potvrdení. Na koho sa môžeme obrátiť?Daniela Ď.
Podľa adresy ide o internetového obchodníka, ktorý zrejme spadá pod jurisdikciu USA. Nepoznáme presné pravidlá a zákony, podľa ktorých sa internetový obchod v USA riadi, ale je vysoko pravdepodobné, že rovnako ako v EÚ aj v USA existuje zákonná lehota na vrátenie tovaru, ktorú bolo treba využiť. Ak ste ju nevyužili a zaplatili ste za tovar z obidvoch objednávok, najjednoduchšie riešenie v tomto štádiu je dohodnúť sa na vrátení tovaru s internetovým obchodníkom.
Ak by nebol ochotný na takéto riešenie pristúpiť, je možné poradiť sa s právnikom a detailne preskúmať, či je spôsob internetového predaja tohto obchodníka plne v súlade so zákonmi príslušného štátu a následne zvážiť podnet na príslušné úrady, inštitúcie na ochranu spotrebiteľa či súd. Nie som si však istý, do akej miery by táto cesta bola z hľadiska finančnej a časovej náročnosti efektívna.
Slovenská asociácia pre elektronický obchod, žiaľ, v súčasnosti nedisponuje finančnými ani ľudskými zdrojmi na to, aby sme sa podieľali na riešení takýchto problémov v občianskoprávnej, prípadne až trestnoprávnej rovine. Jozef Dvorský, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod