Prečo nemáme radi ľudí z marketingu

Aká je vaša predstava o marketingu? Čo si myslíte, že ako marketingový riaditeľ budete mať na starosti?“ pýtam sa nádejného adepta na tento post. Akože čo?“ začne adept nechápavo: „To je predsa jasné! Dostanem k dispozícii reklamný budget a budem vyberať

agentúry,“ dokončí sebavedome.

Približne takto nejako odpovedá vždy deväť z desiatich uchádzačov o marketingový post. Isteže, život sa často líši od toho, čo píše Kotler; marketing nie je ani stredom vesmíru, ani „kolieskom v súkolesí“. V mnohých firmách leží marketing dokonca ostatným divíziám v žalúdku. Nič neprodukuje, len „požiera“ firemný rozpočet.

Nie sú úplne normálni

Ľudia z marketingu sú – podľa iných – odtrhnutí od reality, nevyznajú sa v produktoch, nikdy v živote nestáli za priehradkou, nepoznajú zákazníkov. Sú akurát hyperkreatívni, vymýšľajú nezmyselné kampane, ktoré potom iným zbytočne komplikujú život.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Akú-takú pochvalu si zaslúžia akurát po dobre zorganizovanom vianočnom večierku či dodaní kvalitnejších firemných tričiek. Niet sa potom čo čudovať, že mnohí marketingoví manažéri majú pokrivený obraz o svojom poslaní. Sú zakríknutí, nesmelí a vyznačujú sa slabou alebo vôbec žiadnou ambíciou meniť svet okolo seba.

A čo je to vlastne marketing?

Déja vu. Firma XY hľadá marketingového riaditeľa. Majiteľ firmy načrtáva svoju predstavu. „Potrebujem tu človeka, ktorý sa vie rýchlo učiť,“ hovorí. „Takého, čo dokáže robiť prieskumy, aby sme lepšie porozumeli našim zákazníkom; čo má ambíciu niečo meniť, zdokonaľovať; nie alibistu schovávajúceho sa za čísla. Predstavujem si, že príde s nápadmi ako zlepšiť naše služby a zefektívniť predaj. Navrhne alternatívne distribučné kanály. Príde s námetmi, ako zlepšiť náš biznis model. Postará sa o znalosť a reputáciu našej značky. Chcem tu mať človeka, ktorému budem môcť dôverovať. Takého, ktorý neberie žiadne „vratky“ či provízie...“

SkryťVypnúť reklamu

Zaželal som mu veľa šťastia a povedal, že mu budem držať palce. Niežeby takí ľudia, akých potrebuje, neexistovali. To rozhodne nie. Len sú nesmierne vzácni.


Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 986
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 150
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 023
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 939
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 067
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu