
na určitú krátku dobu, zvyčajne na obdobie troch až deviatich mesiacov.
Interim manažér môže pôsobiť na pozícii projektového manažéra, konzultanta či riadiaceho pracovníka pracujúceho na najvyššej alebo takmer najvyššej úrovni firemnej hierarchie. Firma ho využíva v prípade potreby riešenia určitých úloh, ktoré nemožno zabezpečiť z vnútorných zdrojov, pretože nemá pracovníka, ktoré by mal na to dostatočné skúsenosti a špecifické riadiace schopnosti. Navyše, získanie takéhoto pracovníka klasickou cestou a na trvalý pracovný úväzok by nepriniesol také rýchle výsledky ako v prípade tzv. interim manažéra.
Prieskumy vo Veľkej Británii ukázali, že využívanie interim manažérov ročne rastie o viac ako tridsať percent. Najčastejšie ide o obsadzovanie najvyšších pozícií vo vrcholovom manažmente. Na túto skupinu pripadá približne 28 %, ďalej nasledujú finančné pozície (20 %), obchod a marketing (13 %), informačné technológie (10 %), ľudské zdroje (8 %), výroba (6 %), distribúcia (4 %).
Medzi hlavné výhody interim manažmentu patrí:
- rýchle začatie celého procesu, šetrí sa totiž čas s vyhľadávaním a výberom vhodného pracovníka, pretože interim manažéri majú veľa skúseností a znalostí. Takýto pracovník sa totiž môže ihneď venovať danej problematike, pre ktorú bol do firmy najatý. Odbúrava sa takisto množstvo formalít súvisiacich s ukončením riešenie danej úlohy.
- Rýchle dosiahnutie výsledkov. Interim manažéri sú totiž maximálne kvalifikovaní ľudia pre práce, na ktoré boli najatí a zameriavajú sa preto na čo najrýchlejšie dosahovanie výsledkov.
- Interim manažér prináša na základe svojich skúseností externý pohľad do firmy, dokáže prenášať široký záber skúseností a znalostí do svojho pracovného tímu. Interim manažér nepomáha iba radami či odporúčaniami, ale berie na seba plne zodpovednosť za implementáciu riešení.
- Interim manažment takisto umožňuje jasne definovať kľúčové ciele, pravidelne sledovať ich dosiahnutie a takisto merať výkonnosť.