Chlapcov donútili k násiliu ochrankári

Obvinení členovia SBS považovali fackovanie detí navzájom za výchovný prostriedok.

KOŠICE, SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Video, na ktorom sú traja chlapci vo veku približne šesť rokov nútení navzájom sa fackovať, nakrútili členovia prešovskej súkromnej bezpečnostnej služby v obchodnom centre Kaufland v Spišskej Novej Vsi. Polícia vyšetruje prípad pre podozrenie zo spáchania trestného činu obmedzovania osobnej slobody. Psychiater považuje udalosti, ktoré viedli až k zverejneniu záznamu na internete, za neprípustné.

Výchovný prostriedok

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chlapcov, ktorí údajne v obchodnom centre kradli, nútili k násiliu 27-ročný Zoltán M. z Kežmarku a 26-ročný Vladimír M. so Spišskej Novej Vsi. Podľa videozáznamu ich identifikovala riaditeľka prešovskej SBS, ktorá poskytuje služby Kauflandu. Zároveň podala na zamestnancov trestné oznámenie.

SkryťVypnúť reklamu

Polícia už zadržala a vypočula oboch mužov. „Obaja sa k činu priznali. Na svoju obranu uviedli, že maloletí sa krádeží dopúšťali častejšie a fackovanie považovali za výchovný prostriedok,“ povedala košická policajná hovorkyňa Jana Demjanovičová.

Policajti identifikovali aj trojicu chlapcov. Pochádzajú z osady Vilčurňa v Spišskej Novej Vsi.

Odborníčka je zhrozená

Psychiatrička Danica Caisová považuje reťazec udalostí, ktoré viedli od krádeže v obchodom centre cez fyzický trest až po nakrútenie a zverejnenie videa na sieti za neprípustné.

VIDEO - Psychiatrička je zhrozená

„Vieme o prípadoch, keď rodičia posielajú kradnúť deti, pretože sú právne nepostihnuteľné. Nikto však nemá právo vziať zákon do vlastných rúk. Členovia bezpečnostnej služby by mali poznať zákon a vedieť, že takéto správanie je neprípustné,“ hovorí Caisová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa odborníčky „výchovný prostriedok“, ktorí ochrankári voči chlapcom uplatnili, nesplní svoj účel: „Trest by nikdy nemal ponižovať.“

Zvrátené video

Konanie obvinených je podľa Caisovej zvrátené. „Buď je ten človek primárne agresívny a nakrúcanie takýchto scén ho uspokojuje, alebo má sklony k exhibicionizmu – chcel sa predviesť, ako dokáže situáciu riešiť a dať to najavo. V každom prípade je to úbohé zneužitie sily voči deťom, ktoré sa nedokážu brániť.“

Psychiatričku najviac zaráža, ako chlapci trest prijali. „Zdá sa, že fyzické násilie im vonkoncom nie je neznáme,“ povedala Caisová.

Autor: Text, video - Mikuláš Jesenský

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 779
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 769
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 852
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 425
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 151
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 074
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 986
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 666
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu