Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Zelená je teraz veľmi dobrá

V nastávajúcej marketingovej sezóne sa budú nosiť zelené stratégie. Veru tak. Informácie o emisiách CO2 či označenia o recyklovateľnosti na obaloch boli donedávna pre marketérov iba nutným zlom. Zaberali miesto, rozptyľovali pozornosť zákazníka, nezaujíma

(Zdroj: Volkswagen)

lo ho to. Potom, čo sa rozpútala hystéria ohľadom globálneho otepľovania a Al Gore dostal Nobelovu cenu za mier, už aj oni pochopili, že táto téma môže byť pre ni­ch­ zaujímavá.

V nastávajúcej marketingovej sezóne sa budú nosiť zelené stratégie. Veru tak. Informácie o emisiách CO2 či označenia o recyklovateľnosti na obaloch boli donedávna pre marketérov iba nutným zlom. Zaberali miesto, rozptyľovali pozornosť zákazníka, nezaujímalo ho to. Potom, čo sa rozpútala hystéria ohľadom globálneho otepľovania a Al Gore dostal Nobelovu cenu za mier, už aj oni pochopili, že táto téma môže byť pre ni­ch­ zaujímavá.

Skryť Vypnúť reklamu

Isteže, vývojári už dávno pracujú na autách s alternatívnym pohonom (napríklad Toyota Prius, Hodna FCX Clarity a iné modely), vedci skúmajú možnosti využitia solárnej a veternej energie (napríklad veterná elektráreň v írskom Arklowe), politici majú plné ústa záchrany životného prostredia (napríklad kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger).

No, ekologizácia marketingu sa prejavuje aj v značkách, v reklamách, ba dokonca v interných smerniciach firiem.

Ekologický marketing

Ako? Spoločnosť BP pred pár rokmi napríklad zmenila logo z tradičného ochranného štítu na zeleno, bielo, žlté logo, ktoré má znázorňovať jej záväzok venovať sa životnému prostrediu a solárnej energii.

Alebo iný príklad: značka Levi’s eco. Ide o džínsy, ktoré sú vyrobené zo stopercentne ekologickej bavlny, ktorá sa pestovala na plantážach bez syntetických priemyselných hnojív a pesticídov.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaujímavým a vcelku vtipným príkladom využitia tohto módneho trendu je i reklama na VW Passat BlueMotion – „Pre tých, ktorým záleží na prírode“ s vodičom, ktorý sa elektródami zo svojho auta snaží oživiť zrazeného králika.

Ako na to

Ekologizácia marketingu však nie je iba záležitosť obrázkov, sú vyvíjané sofistikované projekty a programy, ktoré využívajú - alebo ak chcete: zneužívajú - ekologické uvedomenie zákazníkov či zamestnancov.

V Brazílii napríklad jedna sieť čerpacích staníc uviedla na trh „bezuhlíkové“ kreditné karty s názvom Carbon Zero, ktoré majú neutralizovať emisie uhlíka vyprodukované automobilmi jej zákazníkov. Princíp je jednoduchý: zákazník zaplatí okrem benzínu aj sumu navyše, ktorá zodpovedá likvidácii emisií CO2 vypočítanej z objemu natankovaného paliva príslušného auta. V Kalifornii sa zasa jedna právnická kancelária pokúša od ostatných odlíšiť tým, že vzdeláva a motivuje svojich zamestnancov k obmedzovaniu odpadu, zníženiu spotreby papiera, vody, energie a pod.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí marketéri to určite myslia úprimne, no a pre tých druhých sa už vžilo pomenovanie - „greenwasheri“. Len ako uhádnuť, ktorí sú ktorí?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 484
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 758
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 460
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 423
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 121
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 428
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 459
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 330
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 238
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu