Zelená je teraz veľmi dobrá

V nastávajúcej marketingovej sezóne sa budú nosiť zelené stratégie. Veru tak. Informácie o emisiách CO2 či označenia o recyklovateľnosti na obaloch boli donedávna pre marketérov iba nutným zlom. Zaberali miesto, rozptyľovali pozornosť zákazníka, nezaujíma

(Zdroj: Volkswagen)

lo ho to. Potom, čo sa rozpútala hystéria ohľadom globálneho otepľovania a Al Gore dostal Nobelovu cenu za mier, už aj oni pochopili, že táto téma môže byť pre ni­ch­ zaujímavá.

V nastávajúcej marketingovej sezóne sa budú nosiť zelené stratégie. Veru tak. Informácie o emisiách CO2 či označenia o recyklovateľnosti na obaloch boli donedávna pre marketérov iba nutným zlom. Zaberali miesto, rozptyľovali pozornosť zákazníka, nezaujímalo ho to. Potom, čo sa rozpútala hystéria ohľadom globálneho otepľovania a Al Gore dostal Nobelovu cenu za mier, už aj oni pochopili, že táto téma môže byť pre ni­ch­ zaujímavá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Isteže, vývojári už dávno pracujú na autách s alternatívnym pohonom (napríklad Toyota Prius, Hodna FCX Clarity a iné modely), vedci skúmajú možnosti využitia solárnej a veternej energie (napríklad veterná elektráreň v írskom Arklowe), politici majú plné ústa záchrany životného prostredia (napríklad kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger).

No, ekologizácia marketingu sa prejavuje aj v značkách, v reklamách, ba dokonca v interných smerniciach firiem.

Ekologický marketing

Ako? Spoločnosť BP pred pár rokmi napríklad zmenila logo z tradičného ochranného štítu na zeleno, bielo, žlté logo, ktoré má znázorňovať jej záväzok venovať sa životnému prostrediu a solárnej energii.

Alebo iný príklad: značka Levi’s eco. Ide o džínsy, ktoré sú vyrobené zo stopercentne ekologickej bavlny, ktorá sa pestovala na plantážach bez syntetických priemyselných hnojív a pesticídov.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavým a vcelku vtipným príkladom využitia tohto módneho trendu je i reklama na VW Passat BlueMotion – „Pre tých, ktorým záleží na prírode“ s vodičom, ktorý sa elektródami zo svojho auta snaží oživiť zrazeného králika.

Ako na to

Ekologizácia marketingu však nie je iba záležitosť obrázkov, sú vyvíjané sofistikované projekty a programy, ktoré využívajú - alebo ak chcete: zneužívajú - ekologické uvedomenie zákazníkov či zamestnancov.

V Brazílii napríklad jedna sieť čerpacích staníc uviedla na trh „bezuhlíkové“ kreditné karty s názvom Carbon Zero, ktoré majú neutralizovať emisie uhlíka vyprodukované automobilmi jej zákazníkov. Princíp je jednoduchý: zákazník zaplatí okrem benzínu aj sumu navyše, ktorá zodpovedá likvidácii emisií CO2 vypočítanej z objemu natankovaného paliva príslušného auta. V Kalifornii sa zasa jedna právnická kancelária pokúša od ostatných odlíšiť tým, že vzdeláva a motivuje svojich zamestnancov k obmedzovaniu odpadu, zníženiu spotreby papiera, vody, energie a pod.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí marketéri to určite myslia úprimne, no a pre tých druhých sa už vžilo pomenovanie - „greenwasheri“. Len ako uhádnuť, ktorí sú ktorí?

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu