Skupina Radiohead už nový album vydala aj na CD. Darí sa mu dobre

Ani Amy Winehouse, ani Take That. Na vrchole britskej hitparády nových albumov tróni Radiohead. Pritom jeho CD In Rainbows sa predáva len týždeň a tri mesiace predtým bolo dostupné na internete.

Album In Rainbows sa už predáva v tradičnej forme na CD, ale s netradičným obalom, ktorý si musíte zložiť sami.Album In Rainbows sa už predáva v tradičnej forme na CD, ale s netradičným obalom, ktorý si musíte zložiť sami. (Zdroj: AMAZON)

Ani Amy Winehouse, ani Take That. Na vrchole britskej hitparády nových albumov tróni Radiohead. Pritom jeho CD In Rainbows sa predáva len týždeň a tri mesiace predtým bolo dostupné na internete.

Od októbra do decembra mohli fanúšikovia Radiohead oficiálne sťahovať nový album z jej webstránky. Napriek tomu ho skupina vydala na tradičnom CD a hneď po prvom týždni predaja sa usadilo na čele britskej hitparády.

Sú to dve dobré správy. Prvou je, že comebackový album sladkastého boybandu Take That a nová produkcia ďalších po­­pových hviezd ľudí zaujíma menej (teda minimálne v Británii), tou druhou je, že teória o internete ako cintoríne hudby dostala ďalší vážny kopanec. Je totiž čoraz jasnejšie, že internet hudbe nielenže neškodí, ale naopak – dokáže jej veľmi účinne pomáhať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

To dokazuje aj príklad Radio­headu. Napriek tomu, že nahrávku In Rainbows z webstránky kapely už majú milióny ľudí, okrem empétrojek chcú fanúšikovia stále aj tradičné CD médium. Aj preto, že ako bonus ponúka výpravný a graficky ne­zvyčajne riešený booklet.

Pravedpodobnosť komerčného úspechu albumu napomohla zvýšiť už veľká reklama, ktorú médiá po celom svete venovali revolučnému distribučnému kroku (na pripomenutie: Radiohead ponúkli ľuďom pri sťahovaní nahrávky cez internet zaplatiť ľubovoľnú sumu od nula do sto libier).

Nezvyčajný biznis model podporil aj dobre načasovaný a dosť neobyčajný koncert. Kým u nás v televízii na Silvestra znela hymna, kanál Current TV spolu s internetovou stránkou www.radiohead.tv vysielali hu­dobný film Scotch Mist. Ide o takmer hodinovú skladačku zo štúdia, kde členovia skupiny prehrali nový album a exteriérových záberov s čítanými komentármi medzi jednotlivými skladbami.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci výraz „scotch mist“ sa v angličtine používa pre zrakový prelud, išlo o skutočnú hudobnú udalosť. Dnes ju môžete vidieť na serveri YouTube, stačí do jeho vyhľadávača napísať Scotch Mist.

Spravodajský server BBC triezvo pripomenul, že skupina v britskej hitparáde uspela vďaka tomu, že to bol „pokojný týždeň na vydanie albumu, pretože Radiohead boli jedinou novinkou v Top 40“. Takmer sedemstotisíc ľudí, ktorí už stihli vidieť novoročný film kapely na YouTube, totiž tvorí viac než slušnú množinu ďal­ších kúpy­chtivcov ich novinky In Rainbows.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 431
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 365
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 082
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 472
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 608
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 431
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 918
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 761
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu