Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Lebo je nás sotva dvadsať percent

Úspešnosť každého - v pravom slova zmysle - marketingového programu je vyjadriteľná číslami. Počtom predaných výrobkov, počtom zákazníkov, tržbami za dané obdobie, percentuálnym nárastom predaja ... a tak ďalej. Všetko sú to exaktne veličiny, na základe k

(Zdroj: Ilustračné – Televízia Markíza)

torých sa dá víťaz určiť pomerne jednoducho a jednoznačne.

Úspešnosť každého - v pravom slova zmysle - marketingového programu je vyjadriteľná číslami. Počtom predaných výrobkov, počtom zákazníkov, tržbami za dané obdobie, percentuálnym nárastom predaja ... a tak ďalej. Všetko sú to exaktne veličiny, na základe ktorých sa dá víťaz určiť pomerne jednoducho a jednoznačne.

Na stupne marketingových víťazov spravidla vystupujú tí, ktorí neustále inovujú, sú šikovní, talentovaní, majú schopnosť nápady realizovať a zároveň vedia vystihnúť ten správny okamih na uskutočnenie svojho projektu. Úspešnosť marketingového programu totiž v mnohom závisí aj od pripravenosti ľudí akceptovať nový výrobok, značku, či službu.

Skryť Vypnúť reklamu

V istom zmysle tak marketingové úspechy firiem veľa prezrádzajúo tom, akí sme my zákazníci.

Najúspešnejšie produkty

Napríklad najpredávanejšou značkou osobných automobilov na Slovensku je Škoda. Každý druhý používateľ mobil­ných telefónov má Nokiu. Takmer 200­tisíc ľudí si kúpi denne Nový Čas. Najvyhľadávanejšími slovami na slovenských web stránkach sú: „porno“, „pokec“ a „horoskopy“.

Róbertovi Ficovi na konci roka 2007 dôverovalo 36percent voličov. Najpredávanejšou knihou – hoci sa ešte ani nezačala predávať - je Harry Potter a dary smrti, najnavštevovanejším filmom roka Vratné lahve. Na Štedrý deň obyvatelia Slovenska poslali rekordných 30 miliónov SMS správ. Na Silvestra sledovalo v televízii Susedov jeden a pol milióna divákov... a tak ďalej.

Skryť Vypnúť reklamu

O čom svedčia tieto slovenské marketingové úspechy? O tom, že škodovka, Nokia, Nový čas, porno, Fico, Harry Potter, Susedia a Svěrákove filmy sú fakt „dobré“ projekty? Hádamáno. Ale určite aj o tom, že značná časť populácie je konformná; podlieha vkusu väčšiny, nechce sa od ostatných líšiť či nebodaj vytŕčať.

20 percent masovosť odmieta

Na Slovensku ale žijú aj ľudia, ktorí nekupujú značky, ktoré používajú všetci navôkol, nevyberajú si filmy z ponuky najpožičiavanejších filmov, Susedov nemusia a nad takzvanými „top zvoneniami“ mobilného operátora sa iba pousmejú. Skrátka, všetko, čo im firmy „odporúčajú“ v rámci masového marketingu, ignorujú.

Žiaľ, zatiaľ je nás málo, priatelia. Iba necelých 20 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  3. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  4. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  3. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  4. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  5. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  8. 26 years of providing you with essential information
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 743
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 072
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 424
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 113
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 077
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 730
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 208
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 197
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 057
  10. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 5 701
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu