Každé ráno začínam pred televízorom. Popíjam kávičku a pozerám telenovelu. Príbehy sú to jednoduché, dabing zrozumiteľný, čo viac si môže želať cudzinec študujúci slovenský jazyk.
n
V Japonskom šoubiznise sa považuje za škodlivý aj vzťah dvoch mladých slobodných ľudí. Producenti mladých spevákov alebo hercov sa nazdávajú, že fanúšikovia nemajú radi, keď si ich idol nájde lásku.
n
Priznám sa, z tunajších krčiem nemám dobrý pocit. Keď tu mám vstúpiť do krčmy, vždy sa potrebujem zhlboka nadýchnuť, kým otvorím dvere.
n
Japonské ešpézetky sú na aute priskrutkované. Zvlášť špeciálne čísla sú priam zaplombované, aby sa nedali ľahko odmontovať. Zlodeji sa aj tak o to neúnavne pokúšajú. Najnovšie na to používajú zvláštne skrutky na kľúčik. V porovnaní s japonskou je slovenská ešpézetka veľmi zraniteľná.
n
Zvyk hodnotiť ľudí podľa vzhľadu znie síce hrozne, ale aspoň to ľudí motivuje starať sa o seba, byť pekný a hlavne čistý. Vždy lepšie, ako sa pozerať na zanedbané ženy.
n
Cez prestávky sme pozorovali, ako Godzilla sedí v kúte filmového štúdia na smrť unavená. Herec si sňal z hlavy masku a lapal po dychu, pretože v štúdiu bolo horúco z reflektorov a vo veľkom, hrubom a ťažkom kostýme musel stráviť celé hodiny. A my sme sa ako chlapci čudovali, čo mu je?
n
Ľudia v Bratislave naozaj milujú trendy. Občas mám pocit, že zachytiť trend je pre niektorých dôležitejšie, ako pochopiť podstatu veci.
Humor a hromženie v japončine nikdy nesúvisí so zadkom a fekáliami. Aj nadávky v amerických filmoch musia byť preložené do našich výrazov, aby nám to dávalo v japončine zmysel.
n
Na jedno si na Slovensku nedokážem zvyknúť. Na pitie z jednej fľaše, ochutnávanie jedla niečou použitou vidličkou, odchryzovanie z chleba niekoho, kto ho práve je. Tak na toto si nezvyknem! Schválne, dajte si krátky test. S ktorou zo štyroch možností sa dokážete stotožniť? 1. Neprekáža mi pitie z plechovky alebo plastovej fľaše, keď z nej už predo mnou pili iní ľudia, 2. záleží mi na tom, kto predo mnou pil, 3. Nerád/nerada sa delím dokonca aj s rodinnými príslušníkmi, 4. Nedokážem sa deliť s nikým. Úprimne povedané - mne sedí iba číslo štyri.
n
Väčšina japonských cestujúcich sa zobudí pri ohlásení ich cieľovej stanice. Ja osobne som na to talent nemal. Často som svoju zastávku prespal, takže som musel prestúpiť na protiidúci vlak. a vrátiť sa. A najhlúpejšie na tom bolo, že som tú stanicu opäť prespal. Ale stali sa aj opačné prípady, keď som sa prudko prebral zo spánku, mal som pocit, že treba vystúpiť, ponáhľal som sa... no vystúpil som predčasne. Hanbil som sa vrátiť do toho istého vlaku. Som si istý, že mnohí Japonci majú takúto skúsenosť párkrát za sebou.