„Ubezpečte sa, že každý zamestnanec dostáva vhodný tréning. Neschopnosť robiť vlastnú prácu dobre je veľmi stresujúca a firmy často primerané vzdelávanie iba sľubujú,“ radí odborníčka na riadenie stresu Alyssa Abbeyová.
Vedúci by tiež mali pravidelne zhodnocovať pracovné požiadavky, aby zistili, či sa pole pôsobnosti pracovníkov príliš nerozšírilo. Ideálny tip: Urobte z toho súčasť hodnotenia pracovnej výkonnosti.
Odbúrajte
zbytočné konflikty
„Zabezpečte tiež, aby zamestnanci chápali svoje pracovné priority,“ hovorí ďalej Alyssa Abbeyová. „A zistite, či sú im jasné jednotlivé úlohy. Veľa stresu totiž pramení z konfliktných aspektov pracovných rolí alebo z práce na projektoch pre viac manažérov.
Ďalším zdrojom stresu je nedostatočné vybavenie alebo nedostatok autority. Naopak – na pracovnú pohodu vplýva pozitívne príjemné dostatočne svetlé pracovné prostredie, decentná výzdoba, živé rastliny a starostlivosť o pitný režim.
Dajte im istotu
Komunikujte otvorene o organizačných zmenách. Nič nie je také stresujúce ako neistota z budúcnosti.
Zaveďte programy pre budovanie osobných vzťahov. Zamestnanci, ktorí majú v práci priateľov, dobre vychádzajú s nadriadenými a cítia ich podporu, trpia omnoho menej chorobami súvisiacimi so stresom.
Všetky tieto odporúčania sú preventívnymi opatreniami. Nezabúdajte však na celkovú bezpečnostnú sieť vo firme - mala by zahŕňať odborné poradenstvo, podporu v oblasti ochrany zdravia a dobre vyškolených manažérov ľudských zdrojov.
Autor: Zdroj: Online Recruitment Magazine, Infoservis.insite.cz