era vylezie typický predvianočný brak.
Posledné dva mesiace v roku sa predá viac kníh ako počas zvyšných desiatich, lebo knihy kupujú aj tí, čo sa im celý rok vyhýbajú. Mnohí vydavatelia využijú šancu predať ľuďom knihy, ktorých zmyslom nie je byť čítanými, ale mať ich na poličke.
Darček tohto typu má zvyčajne veľký rozmer, veľa farebných ilustrácií, je vytlačený na kriedovom papieri a stojí aspoň tisícku. Obsah je rôzny – od encyklopédií cez atlasy psov, automobilov, ľudí, ktorí zmenili svet, vyhynuté dinosaury až po obrázkový životopis nejakej otrepanej celebrity.
Vianočný darček má byť milé prekvapenie a nie traumatický zážitok. Ak chcete niekomu naozaj kúpiť knihu, skúste sa ho nenápadne spýtať, po čom túži - každý, kto rád číta, má v hlave dlhý zoznam.
Tisícstranová encyklopédia jedlých hríbov tam býva málokedy.
Autor: Ján Gregor (Autor je šéfredaktor Echomagazin.com)