BRATISLAVA. Mladí ľudia to s vianočnými darčekmi tento rok preháňať nebudú. Väčšina ľudí od 15 do 25 rokov plánuje podľa online prieskumu GfK Slovakia minúť na tohtoročné predvianočné nákupy najviac päťtisíc korún. Svojim blízkym chcú kupovať najmä kozmetiku, oblečenie a knihy. Takmer 20 percent mladých ľudí plánuje darčekmi potešiť osem a viac ľudí. Mladí ľudia by si podľa prieskumu pod vianočným stromčekom najradšej našli najmodernejšiu elektroniku.
(ľja)
O rodinných nákupoch rozhodujú ženy
BRATISLAVA. Napriek tomu, že viac úverových zmlúv uzatvárajú muži, sú to ženy, ktoré vládnu rodinnému rozpočtu. Vyplýva to z ankety medzi klientmi spoločnosti GE Money Multiservis v Česku. Anketa ukázala, že ženy majú veľký vplyv na výber tovaru. V prevažnej väčšine do domácnosti samy vyberajú nábytok, spotrebiče a ďalšie vybavenie. Doménou mužov sú technológie. Bežné nákupy do domácnosti robí 70 percent žien. Pri väčších nákupoch sa úlohy vyrovnávajú, ale prevaha žien zostáva.
Autor: ľja