Umeleckí riaditelia, grafickí dizajnéri a vôbec všetci, čo pracujú v reklame a marketingu, to veľmi dobre poznajú: agentúra po skončení prezentácie vyzve klienta, aby sa vyjadril k návrhom reklamy.
„No, nie je to zlé,“ začne klient. „Ale prečo je to naše nádherné logo také maličké? Prečo sa tak nesmelo krčí kdesi v rohu, kde si ho nikto nevšimne?“ To posmelí ďalšieho zástupcu klienta: „Ja si myslím, že je to celé akési fádne. Je tam príliš veľa prázdneho priestoru. Dajme tam viac informácií o kvalite našich výrobkov. Keď už to musíme platiť.“ Rozprúdi sa živá diskusia: „A nemohlo by to akosi viac žiariť? Viete, aby to ľudia neprehliadli, také tie blikajúce hviezdice.... A čo keby sme túto ružovú vymenili za zelenú?“
Zázračný krém
Tak tomu je už raz a navždy koniec. Klienti sa konečne dočkali. Agentúra Fusion pre nich vyvinula neodolateľný krém, ktorý „Robí-moje-logo-väčšie“. Stačí ním potrieť logo na inzeráte a ono sa zväčší. A funguje aj na online reklamu - áno, krém treba naniesť na príslušné miesto monitora počítača a logo hneď narastie.
A keby len to! Za neuveriteľných 29,99 dolára k tomu dostanete aj ďalšie skvelé prípravky: eliminátor prázdneho priestoru, prášok na vytváranie akciových ponúk, prípravok na zvýšenie fluorescentných efektov a napokon aj Emocionátor - jedinečný gél, ktorý určite dodá aj vašej reklame tie správne emócie. Koniec koncov, pozrite sa na to sami. Na adrese makemylogobiggercream.com je názorné video, ako tieto vecičky fungujú. A k tomu si ešte môžete objednať aj tričko.
Nie je to iba o Dr. Freudovi
Hoci niektorí ľudia v tejto reklame vidia paródiu na všetky tie reklamy na zväčšenie pŕs, penisu, erekcie a svalov, jej kúzlo podľa mňa spočíva v niečom inom. Reklama je urobená nesmierne láskavo a s porozumením pre potreby, túžby i frustrácie kreatívnych ľudí z agentúr.
Ako povedal Brett Derricott, riaditeľ agentúry Fusion: „Je to pocta dizajnérom za všetky bolesti hlavy z klientov, ktorí nemajú ani šajnu, o čom hovoria.“
Zdá sa, že to funguje. Za tri týždne od začiatku kampane si túto reklamu pozrelo viac než 500–tisíc ľudí zo 170 krajín sveta. Agentúra zaznamenala vyše 600 telefonátov a e-mailov so žiadosťami o ďalšie informácie.
A to aj napriek tomu, že logo, ba dokonca ani meno agentúry sa v tejto reklame vôbec nevyskytuje!
Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca United Consultants