STV: málo správ s málo divákmi

Spravodajstvo STV nedokáže konkurovať už ani TV Joj. Komerčné televízie navyše chystajú ďalšie novinky.

Diskusnú reláciu K veci prosím! stiahla Slovenská televízia už po niekoľkých vysielaniach.Diskusnú reláciu K veci prosím! stiahla Slovenská televízia už po niekoľkých vysielaniach. (Zdroj: SITA/STV)

BRATISLAVA. Kým komerčné televízie nasadzujú v tomto roku nové spravodajské relácie, Slovenská televízia nedokáže odvysielať ani toľko, čo si sama predsavzala. Sľub o podiele spravodajstva vo vysielaní Jednotky plní na 54 percent, ešte horšie je na tom s publicistikou.

Sledovanosť hlavných správ STV klesá na historické minimum. Vyššiu sledovanosť majú nielen hlavné spravodajské relácie konkurencie, ale aj bulvárny Reflex,či Prvé Televízne noviny vysielané na Markíze o piatej poobede.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

STV – BBC do vrecka

SkryťVypnúť reklamu

„Chcem dosiahnuť, aby na konci môjho funkčného obdobia malo Slovensko svoju BBC do vrecka,“ tvrdil Radim Hreha, keď ako kandidát na riaditeľa STV predstavoval svoj projekt.

Spravodajstvo bolo jednou z jeho priorít, hovoril aj o treťom spravodajsko–športovom kanáli. Už do štartu nového kanálu sa STV mala podľa Hrehu stať hlavným nositeľom spravodajských a publicistických relácií, vrátane regionálneho spravodajstva. Prvé viditeľné zmeny boli plánované na september. Nestalo sa tak.

Na Jednotke sa za prvé tri štvrťroky odvysielalo len 54 percent z plánovaného objemu spravodajstva, pričom ani tretina v premiére. Naopak, repríz pribudlo oproti plánu o 40 percent. Aj nízky podiel spravodajstva vo vysielaní je tak dosahovaný zvýšením reprízovania spravodajských relácií.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte horšie je na tom publicistika. Správy a komentáre cez leto STV nevysielala z dôvodu „nedostatku tém“. V pláne bola aj politická debata. Reláciu K veci prosím! po niekoľkých vysielaniach stiahli. Hreha je presvedčený, že plánovaný objem do konca roka splní krátkymi päťminútovými správami. Nové relácie plánuje zaviesť v priebehu budúceho roku.

Analýza – neanalýza

Po augustovej kríze, keď z redakcie odišla tretina osadenstva, si vedenie objednalo analýzu u nezávislej mediálnej odborníčky Stanislavy Benickej. Tá odporučila zvážiť zotrvanie doterajšieho šéfredaktora na riadiacej pozícii vzhľadom na jeho zodpovednosť za personálnu krízu.

„Kríza mala dopad na oslabenie dôveryhodnosti spravodajstva STV vo verejnosti a poškodila jej meno,“ napísala Benická. Hreha stále za šéfredaktorom stojí. Členom rady minulý mesiac sľúbil, že šéfredaktor má za úlohu do konca roka zvýšiť sledovanosť a dôveryhodnosť spravodajstva STV. „Až po ukončení roka vyhodnotím situáciu a zvážim ďalšie kroky. Zatiaľ rozhodne nemienim odvolať šéfredaktora,“ povedal Hreha.

SkryťVypnúť reklamu

Správy STV klesajú dlhodobo

Sledovanosť Správ STV začala klesať už pred príchodom Hrehu. Už pred rokom sa dostali na tretiu priečku za Televízne noviny Markízy a Noviny Joj. Pri príchode Šmihulu do redakcie mali sleldovanosť 10,5 percenta, dnes je to okolo osem.

Hlavné správy Markízy pozerá okolo 29 percent, Joj približne 13 percent divákov. Vyššiu sledovanosť ako Správy STV má aj bulvárny Reflex a Prvé Televízne noviny na Markíze, ktoré vysielajú o piatej poobede.

Spravodajstva pribudne

Spravodajstvo patrí medzi najsledovanejšie druhy relácií. Dokazuje to aj minuloročný prieskum UPC o televíznom správaní sa divákov.

Správy ako najobľúbenejší žáner označilo až 45 percent respondentov, len o niečo väčší záujem je o filmy. Naopak telenovely či reality show divákov strácajú.

SkryťVypnúť reklamu

Komerčné televízie podobné zistenia používajú pri ich rozhodovaní o podobe ich vysielania. Markíza v tomto roku pridala ďalšie denné správy o piatej, s ktorých rýchlym nárastom sledovanosti je vedenie televízie „absolútne“ spokojné.

V súčasnosti podľa slov šéfa spravodajstva a publicistiky TV Markíza Tibora Búzu analyzuje nasadenie ďalšej spravodajskej relácie, ktorá by sa vysielala v čase od siedmej do ôsmej večer. „V pôvodných formátoch je budúcnosť televízií a spravodajstvo a publicistika tam rozhodne patria,“ povedal Búza.

Na Joj v tomto roku pribudli o jedenástej večer Noviny plus, ktoré majú len o niečo nižšiu sledovanosť (okolo 2,5 percentuálneho bodu) ako Správy a komentára na Dvojke vysielané večer o pol desiatej.

„Sme spokojní a relácia napĺňa naše očakávania,“ povedal programový riaditeľ Joj František Borovský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu