Ľudia občas blúdia

O podnetoch, ktoré klienti smerujú na bankového ombudsmana, sme sa zhovárali s EVOU ČERNOU.

S koľkými podnetmi sa na vás od uvedenia do funkcie ľudia obrátili?

„Za dva mesiace sme dostali vyše 60 podnetov. Toľko sme ani nečakali.“

Prevažujú podnety na niektorú z bánk, alebo sú klienti nespokojní rovnomerne so všetkými?

„Na banky, ktoré majú najväčší podiel na trhu a aj najviac klientov, dostávame prirodzene viac sťažností. Ale sú aj banky, o ktorých z našej agendy ani nevieme, že existujú. Nedostali sme na ne žiadny podnet a zatiaľ sme sa nestretli s klientmi, ktorí by proti nim niečo namietali.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dotiahli ste už nejaké podnety do konca?

„Vyriešili sme viacero prípadov. Samozrejme, že rýchlosť uzavretia podnetov závisí od náročnosti problému, s ktorým sa na nás klient obráti. Sú prípady, ktoré vieme riešiť promptne. Na vyriešenie iných sa čaká dlhšie. Niekedy až po preštudovaní materiálov zistíme, že nám neprislúcha sa podnetom zaoberať.“

Pošlete klienta domov?

„Nepustíme ho od nás bez toho, aby sme mu neporadili aspoň následný krok, ktorý má urobiť. Často je to ten najväčší problém. Obyčajne ľudia blúdia, nevedia, kam sa majú obrátiť. Píšu všade, aj tam, kde sa v mnohých prípadoch nemôžu zaoberať ich problémom.“

Sťažujú sa ľudia právom?

„Obyčajne sa sťažujú oprávnene. Problémy, s ktorými sa na nás obracajú, sa často týkajú skôr morálky. V mnohých prípadoch je banka v práve, oprieť sa možno len o morálny kontext.“

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad?

„Riešime problém 92­ročnej pani, ktorá súhlasila s tým, že úspory vloží do podielového fondu. Každý, kto sa vo financiách vyzná, vie, že podielový fond pre babičku nie je vhodným produktom. Uvedomila si to hneď nasledujúci mesiac, keď prišla o tisícky korún, pretože fondy nie sú garantovanou formou uloženia peňazí.“

Z hľadiska práva postup banky nemožno napadnúť...

„Vieme, že z právnej stránky je jej postup v poriadku. Pani súhlasila s tým, čo podpisovala, pracovníčka jej všetko vysvetlila. Ale z morálnej stránky máme pocit, že to už nie je klient, o ktorého by sa mala banka ,potrhať'. Mala by uvažovať nad tým, čo je a čo nie je pre klienta vhodné.“ (den)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu