gu bola poznámka, že tábor programovo a organizačne zabezpečuje CK Bombovo. Keďže v tábore nebol sľubovaný pútavý program, napísali sme sťažnosť na CK Úsmev. Odpovedali nám, že ich sa to netýka.
Kto je zodpovedný za to, že sa nerealizoval propagovaný program? Myslíme si, že zmluvou o obstaraní zájazdu sa cestovka zaväzuje, že ho zabezpečí. Na koho sa máme obrátiť, keď s nami nekomunikuje? Soňa S., Bernolákovo
Ani jedna zo spomínaných cestovných kancelárií nie je členom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr.
Postupovali ste správne, keď ste sa obrátili na tú cestovnú kanceláriu, s ktorou ste uzatvorili zmluvu o obstaraní detského letného tábora. Povinnosťou cestovnej kancelárie Úsmev bolo postúpiť sťažnosť organizátorovi, ktorý ju mal doriešiť.
Dozor nad dodržiavaním zákona o zájazdoch a podnikaní cestovných kancelárií a cestovných agentúr vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia. V tomto prípade sa teda treba obrátiť na jej miestne príslušný krajský inšpektorát. Čo sa týka vymáhania nárokov pre nesplnenie zmluvných podmienok, jediným príslušným orgánom je súd.
Ivan Schwarz, generálny sekretár Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr
Za tovar a služby preberá podľa zákona o ochrane spotrebiteľa objektívnu zodpovednosť predajca, ktorý ich ponúka. Nemôže sa teda k reklamácii postaviť tak, že s ňou nemá nič spoločné. Platí to v prípade cestovky, ktorá predáva zájazd organizovaný iným subjektom, ako aj obchodníka, ktorý ponúka tovar vyrobený inou firmou. Predajca si úhradu škod môže nárokovať u dodávateľa.
Z podnetu nie je jasné, či ste cestovnej kancelárii, s ktorou ste podpísali zmluvu, poslali reklamáciu. Ak áno, je povinná sa vám k nej do 30 dní vyjadriť.
Ak tak v lehote neurobí, alebo zareaguje jej zamietnutím, odporúčam vám obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Ak sa ukáže byť podnet oprávnený, prípadný finančný postih môže zabrániť tomu, že bude cestovka pristupovať k ďalším klientom v budúcnosti podobne ako k vašim deťom a vám.
Autor: Jana Drgoncová Informačné, spotrebiteľské združenie Infospot