Stávame sa „marketingu-vzdornými“

Firmy na Slovensku do reklamy investujú z roka na rok viac peňazí, z čoho majú, pochopiteľne, najväčšiu radosť médiá. V posledných rokoch rekordné prírastky zaznamenávajú, popri on­line reklame, najmä televízne stanice. Vzrástol počet zadávateľov televízn

ej reklamy, výrazne stúpol počet televíznych spotov, predĺžili sa reklamné brejky.

Firmy na Slovensku do reklamy investujú z roka na rok viac peňazí, z čoho majú, pochopiteľne, najväčšiu radosť médiá. V posledných rokoch rekordné prírastky zaznamenávajú, popri on­line reklame, najmä televízne stanice. Vzrástol počet zadávateľov televíznej reklamy, výrazne stúpol počet televíznych spotov, predĺžili sa reklamné brejky.

V hlavnom vysielacom čase sa počas jednej hodiny odvysiela v televízii denne v priemere 11 minút reklamy. Pri priemernej dĺžke jednej reklamy 30 sekúnd a priemernej sledovanosti televízneho vysielania 128 minút denne tak priemerný televízny divák uvidí ročne takmer 17-tisíc reklám!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Niet divu, že spotrebitelia sa čoraz viac stávajú „reklame­odolnými“. Prepínajú, odchádzajú, nevenujú jej pozornosť, bránia sa jej. A nielen tej televíznej. Mnohé poštové schránky zdobí nápis „Prosím, nevhadzovať reklamy!“. Na domoch sú upozornenia „Zákaz lepiť plagáty!“. Zákazníci pri objednávaní tovaru zakliknú „nie“, nesúhlasia s tým, aby im firma posielala informácie o nových výrobkoch a službách. Mnohí používatelia internetu sa snažia brániť nevyžiadanej pošte kúpou antispamov.

Je veľmi pravdepodobné, že postupom času si aj spotrebitelia u nás vypestujú rovnakú odolnosť proti marketingovým aktivitám, akú nadobudli spotrebitelia v západnej Európe či USA počas uplynulých desaťročí. Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila Americká asociácia reklamných agentúr v roku 1964, malo neutrálny alebo negatívny názor na reklamu 48 percent Američanov, no v súčasnosti je to až 72 percent!

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku má neutrálny alebo negatívny postoj k reklame približne 66 percent obyvateľov (podľa: Conzoomer ’05, prieskum na vzorke 5478 obyvateľov SR starších ako 15 rokov). Z tohto pohľadu už nie sme „sto rokov za Amerikou“ - ale iba takých desať, nanajvýš dvanásť rokov.

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu