Agentúry

V tlačenom SME nenájdete od­dnes správy štátnej TASR. Internetová verzia ich bude používať naďalej. Aj na tomto príklade vidno, ako internet na jednej strane uberá agentúram klien­tov, na druhej strane im prináša iných.

Najstaršou tlačovou agentúrou sveta je francúzska AFP. Založil ju Charles-Louis Havas v roku 1835. Do polovice 19. storočia vznikol aj americký Associated Press a anglický Reuters. Tieto agentúry, ktoré sú dnes tromi najväčšími na svete, už toho teda prežili veľa. Aj tie však dnes zažívajú odlev veľkých klientov. Príkladom je Reu­ters, ktorému po 27 rokoch spolupráce nepredĺžila zmlu­vu spravodajská televízia CNN (ktorá inak vďačí za svoj úspech aj tomu, že Reuters sa pred desiatkami rokov rozhodol nespustiť vlastnú televíziu).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SME nie je CNN a TASR ani náhodou nie je Reuters, dôvody skončenia spolupráce sa však podobajú – veľké mediálne firmy chcú stavať na vlastnom obsahu. A najmä chcú šetriť. Môžu si to dovoliť bez toho, aby tým trpela kvalita ich obsahu nielen vďaka porovnateľnej kvalite konkurujúcich tlačových agentúr, ale aj vďaka tomu, že všetko podstatné sa aj tak objaví vo viac-menej reálnom čase niekde na internete. Spravodajské organizácie si tak môžu byť viac ako kedy­koľ­vek predtým isté, že im nič podstatné neunikne ani po odhlásení niektorej agentúry.

Pre internetové portály je situácia iná. Na jednej strane internetová reklama negeneruje dostatočné príjmy, aby si mohli vydržiavať veľké redakcie s ľuďmi v teréne, na druhej strane je u nich väčší tlak na aktuálnosť a na nepretržité dopĺňanie veľkého množstva obsahu ako u iných­ ­typov médií. Preto je pre nich podstatné mať čo najviac zdrojov okamžitých informácii. Agentúry sú tak rovnako dôležité ako kedy­koľvek predtým. Len sú čím ďalej menej dôležité pre tých, pre koho ich Havas pred stosedemdesiatimi rokmi založil – pre noviny.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu