Aj značky majú chuť sa niekedy preobliecť

Mená obchodných spoločností, názvy produktov a služieb, logá a obchodné značky tvoria prirodzenú súčasť našich životov. Už len samotný fakt, že existujú, výrazným spôsobom predurčuje naše rozhodnutia o výbere výrobkov a služieb. Možno ich prirovnať k znač

kám na mape, akýmsi triangulačným bodom, ktoré nám pomáhajú zorientovať sa na spotrebiteľskom trhu. Ale čo ak máme starú mapu?

Mená obchodných spoločností, názvy produktov a služieb, logá a obchodné značky tvoria prirodzenú súčasť našich životov. Už len samotný fakt, že existujú, výrazným spôsobom predurčuje naše rozhodnutia o výbere výrobkov a služieb. Možno ich prirovnať k značkám na mape, akýmsi triangulačným bodom, ktoré nám pomáhajú zorientovať sa na spotrebiteľskom trhu. Ale čo ak máme starú mapu?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Značky – rovnako ako všetko navôkol – sa totiž vyvíjajú, menia. Aj ony sa rodia, prekonávajú detské choroby, dozrievajú, vstupujú do partnerských zväzkov a prijímajú cudzie mená (re-branding).

Len za uplynulých desať rokov sa zmenili názvy viacerých významných spoločností – napríklad: VSŽ (dnes: U. S. Steel), EuroTel (T-Mobile), Slovakofarma (Zentiva), rádio Koliba (Okey rádio), Globtel (Orange), Daewoo (Chevrolet), Prvá komunálna banka (Dexia banka), poisťovňa Otčina (Uniqa), rádio Twist (rádio Viva) ... atď.

Re–branding a re–dizajn

Ako to už býva, niektoré „dievčenské“ mená upadli do zabudnutia, iné v mysliach ľudí pretrvávajú naďalej. Veď dodnes z úst, najmä starších ľudí, môžete počuť, že idú nakupovať „do Prioru“, hoci idú do obchodného domu Tesco (ktorý medzitým stihol byť aj K-martom).

SkryťVypnúť reklamu

No značky sa menia aj iným spôsobom: prispôsobujú sa novým trendom, skrášľujú sa, revitalizujú. Grafická úprava loga (re-design) býva spravidla tou poslednou bodkou za procesom zmien­ vnútri spoločnosti. Zmena vzhľadu značky má za úlohu pritiahnuť pozornosť, má vyslať signál publiku: „Aha, pozrite, zmenili sme sa; hodili sme sa do gala, príďte sa pozrieť.“

Najčerstvejšími príkladmi re-dizajnu značiek sú OTP banka a Okey rádio. Zhodou okolností v obidvoch prípadoch ide o značky, ktorých pôvodné hranaté logá sa zaoblili. Dnes obe spoločnosti zhodne tvrdia, že ich nové logá sú „dynamické“. Prosím, nech sa páči; význam grafických symbolov, ktoré treba zakresliť do mapy vnímania značiek.

Teraz už ide len o to, aby to obe značky potvrdzovali svojimi výkonmi vo všednej realite dňa. Veľa úspechov!

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu