Kúpila som si náramkové hodinky za 4290 korún. Reklamovala som ich u predajcu, pretože náramok aj puzdro hodiniek silne znečisťujú látku rukáva oblečenia. Tá potom následne silne zašpiní ruku (čierny pás na ruke má šírku 6 až 7 centimetrov). Hodinky sú preto nenositeľné.
Reklamácia bola postúpená slovenskému dovozcovi, ten ju však neuznal s odôvodnením, že podľa platného reklamačného poriadku sa zaoberá len chodom hodinového strojčeka, ktorý bol, samozrejme, v poriadku. Podľa ústneho vyjadrenia predajcu nie je možné na hodinkách vymeniť remienok (je zo žltého kovu - pozlátený), pretože je vzhľadovo prispôsobený hodinkám.
Existuje možnosť niekde reklamovať len samotný náramok hodiniek (aj keď látku špiní aj puzdro hodiniek)?
Iveta B., Humenné
Záruka na produkt sa vzťahuje na všetky úžitkové vlastnosti výrobku, a preto je možné reklamovať všetky nedostatky zaznamenané počas záručnej lehoty, ktoré nie sú dôsledkom bežného opotrebovania alebo nesprávneho zaobchádzania či nedostatočného ošetrovania. Preto možno reklamovať aj obuv, ktorá farbí ponožky, pančuchy či nohy a určite aj náramkové hodinky, ktoré sa „správajú“ tak, ako uvádzate.
V prípade, ak predajca vašu reklamáciu zamietol a vy s takýmto posúdením nesúhlasíte, môžete sa obrátiť na znalca alebo autorizovanú skúšobňu zameranú na príslušný odbor a požiadať ju o vypracovanie posudku.
Ak bude posudok vo váš prospech, reklamujte výrobok na jeho podklade znovu. Od predajcu žiadajte v zmysle Občianskeho zákonníka zároveň aj úhradu všetkých nákladov, ktoré vám s uplatnením reklamácie vznikli – teda vypracovanie odborného posudku, poštovného a podobne.
Zoznam znalcov nájdete na stránke www.justice.gov.sk alebo za poplatok na príslušnom krajskom súde. Autorizované skúšobne možno nájsť na stránke www.certifikaty.sk.
Autor: Miroslav Tulák výkonný riaditeľ Združenia slovenských spotrebiteľov