Trilógia filmových – obrazovo-hudobných esejí Godfreyho Reggia Koyaanisqatsi, Powaqqatsi, Naqoyqatsi ovplyvnia svetovú kinematografiu i divákov viac, ako si dokážeme predstaviť. Na silu autorsky nijako nekomentovaného dokumentárneho obrazu, podfarbeného hudbou a zvýrazneného strihovou skladbou, sa spoľahol i rakúsky filmár Michael Glawogger vo svojej dvojhodinovej úvahe o role robotníkov v treťom tisícročí.
S príchodom nových technológií, automatizácie a robotizácie akoby boli robotnícke povolania odsúdené na zánik. Glawoggerov sociálny dokument s podtitulom Päť obrazov práce v 21. storočí vypovedá o ťažko pracujúcich ľuďoch z rôznych krajín celého sveta, o ich pracovných i životných podmienkach. Podobne ako Reggio aj on sa spolieha na skvelú hudbu a vynikajúcu prácu kameramana, ale necháva svojich aktérov aj vypovedať priamo na kameru.