Volkswagen lídrom nebude

Nemecká tlač tvrdí, že ambícia Volkswagenu vyrábať najviac áut je prehnaná. Automobilka totiž veľmi zaostáva za ázijskými konkurentmi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BERLÍN. Vyhlásenie automobilky Volkswagen, že sa stane počas budúceho desaťročia najväčším výrobcom automobilov na svete, možno bolo prehnané. Upozorňuje na to nemecká tlač, ktorá sa opiera o štúdie produktivity nemeckého automobilového priemyslu.

Pozornosť nemeckých médií upútalo vyhlásenie šéfa predaja a marketingu Volkswagenu Michaela Kerna pre motoristický magazín Auto Motor und Sport, že nemecká automobilka si vytýčila cieľ do roku 2014 alebo 2015 predstihnúť v počte vyrobených vozov i v obrate japonskú Toyotu, a stať sa tak najväčším producentom automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Die Welt však uskutočniteľnosť plánov najväčšieho európskeho výrobcu automobilov spochybňuje, lebo Volkswagen pokrivkáva za ázijskou konkurenciou v produktivite.

Toyota je považovaná za najziskovejšieho veľkosériového producenta automobilov na svete a okrem toho si zaistila náskok v uplatňovaní technológií budúcnosti, ako sú hybridné pohony a elektromotory.

Aktuálne čísla vytlačené v ročenke Harbour Report 2007 prezrádzajú, že čas potrebný na výrobu jedného Golfu sa síce v továrňach Volkswagenu znížil z 33 hodín v roku 2003 na 31,5 v minulom roku. Toyota však vlani vyrobila jednu Corollu vo svojom britskom závode za 20,7 hodiny, kým pred štyrmi rokmi, v roku 2003, za 28,8 hodiny.

Okrem toho sa Toyota výrazne zlepšila v efektivite výroby áut strednej triedy. V roku 2003 vyrobila jeden voz Avensis za 33,7 hodiny, vlani už za 23,7 hodiny. Volkswagen sa pri modeli Passat v rovnakom období zlepšil z 36 len na 32,6 hodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Dve najväčšie svetové automobilky Toyota a General Motors, ktoré zápolia o svetové prvenstvo, vyrábajú zhruba o 50 percent viac automobilov než celá skupina Volkswagen. Vozov Toyota by tento rok malo zísť z výrobných liniek 9,34 milióna, koncern GM očakáva produkciu 9,3 milióna. Tohtoročná produkcia Volkswagenu má prekročiť šesť miliónov automobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu