Mladí Briti už za volania neplatia

Sen tínedžerov celého sveta – volať, esemeskovať a nič za to neplatiť, je pre ich rovesníkov vo Veľkej Británii už realitou.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

LONDÝN. Britskí tínedžeri môžu odvčera telefonovať a esemeskovať zdarma. Mobilný operátor Blyk ponúka mládeži od 16 do 24 rokov mesačne zadarmo 217 textových správ a 43 minút. Stačí, ak spotrebiteliasúhlasia s odoberaním reklám.

Telefonujúci budú denne dostávať šesť textových správ od viac než 40 značiek ako napríklad Adidas, Borders, L'Oreal, Coca­Cola a Manchester United po tom, keď sa zaregistrujú a vyplnia dotazník so svojimi marketingovými údajmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pekka Ala-Pietilä, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Blyku, ktorého svet pozná aj ako bývalého prezidenta Nokie, včera v Londýne povedal, že služba poskytne obchodným značkám šancu vzájomnej interakcie s mladými zákazníkmi – jednou z najťažšie dosiahnuteľných skupín spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu

S mobilom do školy

Rozhodnutie začať práve v Británii vysvetlil tým, že je to jeden z najkonkurenčnejších trhov mobilnej komunikácie. Neskôr chce službu rozšíriť do celej Európy.

„Mohlo by to znamenať už nijaké účty pre takmer 4,5 milióna mladých v Británii – a to bez zmluvy,“ povedal agentúre Reu­­ters Ala-Pietilä. Údaj 4,5 milióna ľudí pochádza z odhadov marketingu Blyku. Služba odštartovala súčasne so začiatkom britského školského roka.

Mobilná reklama stúpa

Blyk bude používať sieť od Orangeu a technológiu Nokia Siemens Networks. Zákazníci dostanú SIM kartu a tí, ktorí budú chcieť prevolať viac, si budú môcť dobiť kredit.

Po pomalom štarte sa s pomocou nových technológií a sofistikovanejších mobilných telefónov dostávajú operátori do potenciálne lukratívneho trhu inzercie.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý týždeň Nokia ohlásila kúpu americkej spoločnosti Enpocket, ktorá inzeruje na displejoch mobilných telefónov, keďže sa pokúša dostať na trh, od ktorého sa očakáva v najbliž­ších rokoch obrovský rast.

Analytici predpokladajú, že inzerenti tento rok minú na reklamu v mobilných telefónoch 1,4 miliardy dolárov. V roku 2011 by to podľa nich mohlo byť desaťkrát viac.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu