Keď ste sa už rozhodli pre zmenu zamestnania a venovali tomu časť svojho času, postarajte sa o to, aby pre vás zmena bola posunom vpred.
Možno ste cítili, že v doterajšom zamestnaní ste nemohli rozvíjať všetky svoje zručnosti a schopnosti – vaši kolegovia aj vedúci si vás zaradili na určité miesto a nevedeli ste sa z neho pohnúť. Nový štart je príležitosťou začať písať novú kapitolu a to bez chýb, ktoré ste možno urobili na minulých pozíciách. Tak si môžete získať uznanie, ktoré vám chýbalo.
Zaujímajte sa o to, čo si o vás myslia kolegovia, snažte sa vytvoriť kontakt, v ktorom budete dostávať kvalitnú spätnú väzbu.
A hneď na začiatku si uvedomte: Kde by ste chceli postúpiť v kariére? Aké znalosti a zručnosti vám doteraz chýbajú? A keď sa vám bude zdať, že je toho na vás veľa a nebudete si vedieť rady, požiadajte o pomoc šéfa, kolegu alebo niekoho zvonka.
V novej práci
Ak vás poveria len rutinnými vecami, v ktorých nemôžete rozvinúť svoje schopnosti, upozornite, že by ste radi prispeli aj inak.
Snažte sa plniť svoje úlohy čo najefektívnejšie.
Hľadajte taktné cesty, ako získať uznanie za dobrú prácu. S dobrým nápadom nechoďte za šéfom, predneste ho na porade.
Zaujímajte sa hneď od nástupu o úprimnú spätnú väzbu.
Zdokonalujte sa v zručnostiach, ktoré vám chýbajú.
Budujte dobré vztahy s ľuďmi – zájdite spoločne na obed alebo večierok, ponúknite pomoc.
Problémy riešte rýchle. Keď budete problémy odkladať, ešte sa zhoršia. Ak sa vám zdá, že na niekoho zo svojho okolia nepôsobíte dobre, spýtajte sa, čo môžete napraviť.
Autor: Zdroj: US News, Infoservis insite.cz