snažia používať pri výrobe čím ďalej tým ľahšie a pevnejšie materiály. Okrem požiadavky na výkon rastú nároky potenciálnych zákazníkov na vnútorné priestory auta. Automobilky súperiac o zákazníkov a vyrábajú stále väčšie vozidlá, aby porazili konkurenciu. A tak je každá nová generácia automobilu väčšia doslova do každej strany. Nejde len o autá nižších tried, podobným tempom rastú rozmery aj tých najväčších. Vozidlá parkujúce s parkovacími asistentmi majú problém pretože technika varuje s veľkou rezervou. Cesta autovlakom bude čoskoro pre majiteľov mnohých modelov neriešiteľným problémom. Moderné SUV sú o dosť vyššie ako je povolených 1,5 metra. Napríklad populárne Audi Q7 by sa so svojou výškou 1,7 m do vlaku nedostalo. Ale aj súčasný model VW Passat má len 2,8 cm rezervu. Takže súčasná móda sa netýka len segmentu SUV a off-road.
Súčasný Opel Corsa je o 10 cm širší ako prvé BMW rady 3 z roku 1975. Predchodca dnešného Audi A6 z roku 1968, Audi 100, bol kratší o 33 centimetrov a užší o 13 cm. Dnešné Audi A6 teda zaberie o 1,2 mÇ väčšiu plochu. Pri legendárnom Volkwagene Golf je rozdiel v dĺžke prvej a poslednej generácie pol metra a v šírke 10 centimetrov. To znamená že najnovší Golf zaberie o takmer 1,5 m2 väčšiu plochu. Pri manévrovaní v garážach sa to určite prejaví. Ak rozmery porastú týmto tempom, v roku 2018 bude Golf o ďalších 25 centimetrov dlhší? Už dnes má mnoho majiteľov automobilov problémy pri parkovaní
aj s parkovacou kamerou, predovšetkým v podzemných garážach. Na to musia myslieť všetci vodiči, investori obchodných centier a garáží aj výrobcovia automobilov.