Za prvých osem mesiacov tohto roka sa predávali nové osobné a malé nákladné automobily do 3,5 tony lepšie ako v minulom roku. Výsledky sú lepšie aj napriek tomu, že päť mesiacov bolo z hľadiska predaja horších ako v minulom roku. Predajné čísla držia v pluse mesiace február, júl a august. Celkovo sa do 31 augusta predalo 53 578 áut, čo je o 6,05 % viac ako v rovnakom období vlani.
Celkový prírastok odbytu nových osobných a nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1) sa udržiava vďaka takmer 30-percentnému medziročnému nárastu registrácií vo februári, aj vďaka tomu, že v júli odbyt vozidiel o vyše 25 percent poskočil smerom nahor. K nárastu predaja o 13,6 percenta došlo aj v auguste. Vyplýva to z informácií Združenia automobilového priemyslu (ZAP SR).
Tohtoročné štatistiky predajnosti zaznamenávajú zároveň nárast trhových podielov vozidiel značiek vyrábaných na Slovensku.
Dominuje Škoda, dopredu sa derie Kia
Od začiatku roku možno pozorovať v štruktúre predaja nových osobných a malých nákladných automobilov dva výrazné trendy. Aj keď automobilka Škoda si aj v auguste s veľkým odstupom udržala pozíciu najpredávanejšej značky na Slovensku, jej podiel na predaji áut v uvedených kategóriách od začiatku roka klesol z januárových 28,14 percenta na augustových 22,04 percenta.
Druhým výrazným trendom, ktorý možno v predaji nových
osobných a malých nákladných automobilov v tomto roku pozorovať, je nárast predaja na Slovensku vyrábaných značiek automobilov. Z nich je najúspešnejšia Kia, ktorej podiel nových predaných áut na trhu stúpol z januárových 2,28 percenta na augustových 4,94 percenta.
Trend predajnosti u tejto značky je opačný ako u značky Škoda. Od začiatku roka do konca augusta Kia na Slovensku v týchto kategóriách predala spolu
2 649 áut, z toho v auguste 306 áut. Pre značku Kia to za osem mesiacov roka znamená ôsmu pozíciu na trhu, keď na začiatku roka ešte nebola v prvej desiatke a na desiatom mieste sa objavila až v marci.
Svoje pozície si v predaji nových osobných a malých nákladných automobilov zlepšila aj ďalšia na Slovensku vyrábaná značka - Peugeot. Tá sa v júli prepracovala na druhé miesto v predaji nových áut a túto pozíciu si upevnila aj v auguste. Stabilne nad siedmymi percentami sa drží aj ďalšia na Slovensku vyrábaná značka - Volkswagen.
Poradie desiatich najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov (kategórie M1 a N1) dodávaných na Slovensko vedie za prvých osem mesiacov roku 2007 Škoda s trhovým podielom 22,04 percenta. Nasleduje Peugeot, ktorý dosiahol 7,37 percent a tretí Citroen 7,33 percenta.
Desať najúspešnejších značiek v predajnosti za prvých osem mesiacov roku 2007
- Škoda 22,04 %
- Peugeot 7,37 %
- Citroen 7,33 %
- Volkswagen 7,15 %
- Renault 5,52 %
- Suzuki 5,49 %
- Ford 4,97 %
- Kia 4,94 %
- Opel 4,50 %
- Hyundai 4,27 %
Zdroj: ZAP SR