hrialo, exteriéry hrali nádhernými farbami a robota nám ubiehala jedna radosť. Až po posledný presun na stanovisko, kde sme chceli nafotiť interiéry.
Jazdil som práve na čele pelotónu, keď do vysielačky
zaznelo: "Mišo stoj, Toyota havarovala".
Ihneď som kontaktoval kolegov idúcich za mnou, či sa niekomu niečo nestalo. Našťastie vodič sediaci za volantom Aurisa vyviazol bez jediného škrabanca. Pri našej práci v podvedomí stále musíme rátať s podobnými situáciami a keď sa naozaj stanú, radšej o nich mlčíme a v kútiku duše sa hanbíme, kým sa na daný prehrešok zabudne. Každé poškodenie auta nás mrzí, zvlášť preto, že sme jednou z redakcií, ktorá sa haváriám roky vyhýbala. Tentoraz sme sa však chybe nevyhli a jej príčiny a dôsledky sme sa rozhodli zverejniť, pretože sú dobrým príkladom nielen toho, aké riziká číhajú na rozpálených cestách, ale hlavne dôkazom špičkovej bezpečnosti Aurisu zažitej na vlastnej koži. Keď sme už značke spôsobili totálnu škodu, považujeme za povinnosť o výsledkoch neplánovaného crash testu informovať. Nehoda sa stala na dvojprúdovej komunikácii z Nitry do Partizánskeho. V jednej zo zákrut dostal kolega na roztopenej smole šmyk, ktorý nedokázal zachytiť na prvýkrát. Následkom toho sa auto roztancovalo a vyletelo zadnou časťou do rigolu. Tam ho vymrštilo do vzduchu, dvakrát sa prevrátilo cez strechu, dopadlo na kolesá a ostalo stáť. Stalo sa to asi pri rýchlosti 80 km/h. Ako už bolo spomenuté, vodič vyviazol bez zranení. Pri prvom náraze si iba udrel hlavu, ale inak bol v pohode. Tu sa ukázala dôležitosť tuhosti karosérie. Napriek tomu, aký náraz auto dostalo pri opustení cesty do ľavého boku, po ktorom nasledovali ešte dva kotrmelce, kabína ostala takmer neporušená a všetky dvere sa dali otvoriť. Niektoré ťažšie, iné ľahšie, ale v prípade potreby nebol problém uniknúť z auta ktorýmikoľvek z nich. Auris tak svojich 5 hviezdičiek, ktoré dosiahol v nárazových testoch Euro NCAP, potvrdil aj v praxi. A my sme mu za to vďační. (mk)
Základný stupeň audio systému Kie Cee'd nemá konkurenciu. Kvalitne reprodukuje hudbu, už v štandarde sa dá ovládať tlačidlami na volante a disponuje dvomi vstupy na pripojenie MP3.
Stredový panel má opačný sklon ako by sa žiadalo. Tlačidlá sú malé a nízko posadené.
Na množstve a veľkosti odkladacích priestorov si dali technici Toyoty záležať.
Najlepšie sedadlá v nižšej strednej triede. Dostatočne veľké, primerane tuho čalúnené a s dobrou bočnou oporou.
Foto: Tomáš Benedikovič
Kia Cee'd 1.4, Opel Astra 1.4, Toyota Auris 1.4, Volkswagen Golf 1.4
Zdvihový objem (cm2), | 1396, | 1364, | 1398, | 1390 |
Výkon (kW/k), | 77/105, | 66/90, | 71/97, | 59/80 |
pri otáčkach (1/min), | 6200, | 5600, | 6000, | 5000 |
Krútiaci moment (Nm) | 137, | 125, | 130, | 132 |
pri otáčkach (1/min) | 5000, | 4000, | 4400, | 3800 |
Maximálna rýchlosť (km/h), | 185, | 178, | 170, | 168 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h
podľa výrobcu (s), | 11,6, | 13,7, | 13,0 | 13,9 |
Dĺžka, šírka, výška (mm), | 4235/1790/1480, | 4250/2033/1460, | 4220/1760/1515, | 4204/1759/1485 |
Rázvor náprav (mm), | 2650, | 2615, | 2600, | 2578 |
Nam. pohotovostná
hmotnosť(kg), | 1260, | 1207, | 1254, | 1240 |
Objem palivovej nádrže (l), | 53, | 55, | 55, | 55 |
Objem batožinového priestoru (l), | 340, | 380, | 354, | 350 |
Nameraná spotreba (l/100 km), | 7,8 | 8,6 | 7,1 | 8,4 |
Cena testovaného modelu od (Sk), | 504.700, | 519.900, | 499.900, | 498.357 |
Podmienky merania:
teplota vzduchu : 16 °C - tlak vzduchu: 994 hPa - rýchlosť vetra: 1,5 m.s-1 - rel. vlhkosť vzduchu: 34 %