Hoci je z testovanej skupiny najstarší, aj v najlacnejšom prevedení si zachováva solídnosť a kvalitu lepšie vybavených modelov, ponúka stále najviac miesta pre posádku vo všetkých smeroch, vynikajúcu polohu sedenia, skvelé sedadlá a zároveň nás presvedčil, že aj so základným 1.4 l motorom nie je žiaden leňoch. Vážnym argumentom sú aj najnižšia cena, bohatá výbava a jeho pomerne nízka pohotovostná hmotnosť s dobrým pomerom medzi zaťažením prednej a zadnej nápravy. Je to teda po všetkých stránkach vyvážený automobil. Nemci dobre poznajú recept ako sa robí kompakt, len škoda, že sa boja väčšej dávky emócií.
Na druhom mieste končí Auris, ktorý sklamal jednoduchšími materiálmi a vonkajším dizajnom, pripomínajúcim Yaris a Corollu. Avízovaná radikálna zmena sa teda nekonala. Zatiaľ sa Japonci odviazať len vo funkčnom interiéri, netradičnou stredovou konzolou, priestorom vzadu (aj keď smerom hore zužujúce sa boky karosérie oberajú pasažierov o miesto nad hlavami) a ďalšími detailmi ako sú výborne tvarovaný volant, vysoko uchytená radiaca páka a i. Medzi najlacnejším modelom a lepšie vybavenou verziou, vidieť pomerne veľký rozdiel v kvalite materiálov a prevedení interiéru, na čo sme u Toyoty neboli zvyknutí. Naopak tradične silnou stránkou Toyoty je svižný, kultivovaný a úsporný motor. V správaní na ceste sa Auris v porovnaní s Corollou výrazne zlepšil.
Naopak fantasticky sa s ním jazdí po meste, pri nastupovaní a vystupovaní sa vďaka vyššej polohe sedadiel nemusíte toľko skláňať ako v konkurenčných modeloch. Výborne sa s ním manévruje, neobťažuje ani častá manipulácia s radiacou pákou. Auris bude rovnako super spoľahlivý ako Corolla.
Tretiu priečku delíme medzi Cee'd a Astru. Kia urobila veľký pokrok po kvalitatívnej, priestorovej, motorickej aj podvozkovej stránke. Všetky disciplíny zvláda s nadšením, je obratná, dobre odhlučnená, svižná, ale nie je ešte natoľko istá v rýchlo prechádzaných zákrutách a nedokáže si získať výrazný náskok v žiadnej z oblastí okrem pomeru ceny a hodnoty v základnom prevedení, prípadne motora. Astra zase výborne zatáča, ešte lepšie brzdí, má tuhú karosériu a vďaka tomu je veľmi dobre ovládateľná na kľukatých cestách. Jej problémom je zase interiér bez akýchkoľvek odkladacích priestorov na nápoje a drobnosti, s najmenším miestom vzadu a vysokou nakladacou hranou batožinového priestoru. Nepresvedčila nás ani málo výrazným motorom a v neposlednom rade kombináciou najvyššej ceny a najslabšej výbavy.