Nie každý si dokáže sám zo seba uťahovať

Marketingové prieskumy medzi slovenskými spotrebiteľmi už niekoľko rokov signalizujú krutú realitu - reklama ľudí otravuje, nemajú dôvod ju milovať. Prerušuje im obľúbené televízne relácie, núti ich prehadzovať inzertné strany, prekáža im vo výhľade, zapr

(Zdroj: youtube.com)

atáva im poštové schránky ... A keby len to! Často im nahovára čosi, čo nemôže byť pravda ani omylom ako napríklad „v tej reklame na čistiaci pro­striedok, ktorým keď prejdete po ušpinenom sporáku, mastnota jediným šmahom zmizne“. Ľudia majú pocit, že reklama sa ich snaží „ošáliť“, „oblbnúť“, „oklamať“; veď vo svete reklamy je všetko také krásne, čisté a dokonalé.

Zadávatelia reklamy chcú od ľudí, aby sa pozerali stále na tie isté reklamy, dokolečka-dokola, niekoľkokrát za večer, týždeň čo týždeň... Na zbláznenie! I keď, priznajme si, funguje to.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina reklám splní svoj účel. Krátkodobo zvýši obrat a - prepadne sa do ríše zabudnutia. Z času na čas sa však predsa len objaví reklama, ktorú si ľudia zapamätajú.

Nikdy - opakujem: nikdy - to nie je reklama, v ktorej by bol výrobok vykreslený v tých najžiarivejších far­bách a dookola by sa pohybovali len samí krásni, šťastní a usmievajúci sa ľudia. Naopak - vždy je to reklama, ktorá sa vymyká zo zaužívaného reklamného klišé.

 

 

Napríklad Fun rádio. Vo svojich reklamách najprv „prefackalo“ svojich poslucháčov, potom zalepilo ústa moderátorom a najnovšie sa dokonca ospravedlňuje. V inzerátoch a televíznych šotoch vidíme previnilo sa tváriacich moderátorov rannej šou Adelu Banášovú a Mateja „Sajfu“ Cifru, ako sa ospravedlňujú, že sa „už nebudú pokúšať byť vtipní“. Generálny riaditeľ Fun rádia Patrik Ziman k tomu dodáva: „Dlhodobo to Adela a Sajfa preháňajú a som rád, že si konečne vstúpili do svedomia.“

SkryťVypnúť reklamu

Na internetovej stránke rádia možno dokonca oboch moderátorov aj patrične vytrestať. Skutočný postoj k ospravedlňovaniu však moderátori prezrádzajú v šote z nahrávania, ktorý z Fun rádia unikol na YouTube.

Adela Banášová na jeho začiatku hovorí: „Ja neviem, ja si myslím, že sa nie je za čo ospravedlňovať ...“ Uvidíme, koľkých blogerov vyprovokuje k bráneniu moderátorov proti „zlému vedeniu rádia“.

Je to, samozrejme, reklama. Jej zámerom je prilákať čo najviac ľudí, aby si vypočuli, či to tí dvaja naozaj tak veľmi preháňajú, aby sa potom museli za to ospravedlňovať.

No, je iná, než ostatné. Robí si žarty sama zo seba, je interaktívna a zábavná. Antireklama, akú sme tu už dávno nemali.

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 746
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 949
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 821
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 124
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 744
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 282
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 239
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 358
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu