Slovenská televízia stavila na klasiku a pripravila pre divákov osvedčenú rodinnú súťaž, ktorá sa vo svete vysiela už 31 rokov.
Originálny americký formát Family Feud patrí medzi najstaršie a najúspešnejšie televízne súťaže, licenciu vlastní až 42 krajín sveta. Vo Veľkej Británii, Francúzsku a v Nemecku patrila šou svojho času medzi absolútnu špičku, v Anglicku napríklad súťažili len známe osobnosti so svojimi rodinami, reláciu sledovalo množstvo divákov a bežala v hlavnom vysielacom čase.
Česká Prima kúpila licenciu minulý rok a za sebou má už prvú sezónu. Moderátorom je známy bavič Petr Novotný, na Slovensku sa ním stal Andrej Bičan. Zhodou náhod obidvoch spájajú úspešné relácie o varení.
O čo ide
V súťaži stoja proti sebe dva päťčlenné rodinné tímy. Ich úlohou je uhádnuť najčastejšie odpovede na otázky typu 'Čo nosí žena v kabelke?' alebo 'Čo Slováci najradšej raňajkujú?'. Pred súťažou televízia tieto otázky položí sto náhodne vybraným ľuďom a desať najčastejších odpovedí zoradí do tabuľky. Už otázky vyvolávajú úsmev a hádanie odpovedí je skutočne zábavné a vtipné. A neraz aj poučné. Veď si skúste tipnúť, čo najčastejšie robí žena, keď chce zviesť muža?
Kde sa súťaží, tam musí byť aj výhra. Tá sa môže vyšplhať až do výšky pol milióna korún.
Vtipné otázky
"Keď som reláciu pozeral na Prime, zdala sa mi výrazne česká. V licencii je totiž zahrnuté aj právo upraviť a prispôsobiť si pravidlá. Každý národ je špecifický, dáva iné odpovede a iné otázky ho zaujímajú. My sme sa rozhodli kopírovať anglickú verziu," hovorí Andrej Bičan. Tiež predpokladá, že časom budú otázky posielať aj diváci. "Snažíme sa divákovi poskytnúť maximum, a keď ho bude zaujímať, čo je pre sto Slovákov horšie ako svokra, tak to predsa musíme zistiť, nie?" smeje sa moderátor, ktorý ešte stále žije so svokrou. Jedným dychom však dodáva, že tá jeho je milá a tolerantná.
Zábava v štúdiu
Nebol problém zohnať päťčlenné rodiny? "Bol to problém, ale opačný, ako by sa dalo predpokladať. Prihlásilo sa veľmi veľa záujemcov, museli sme zastaviť aj vysielanie upútaviek, ktoré zvolávali rodiny. Nakrúcanie je obrovská zábava. Veľa z toho, čo zažijeme počas prípravy, sa z časových dôvodov nedostane do vysielania. My však nerobíme len televízny program, chceme, aby sa z nakrúcania stala udalosť, na ktorú budú dotyčné rodiny dlho spomínať."