BRATISLAVA. V zásielke pochádzajúcej z prostredia OTP Banky, ktorá v pondelok prišla do Národnej banky Slovenska, neboli oficiálne výpisy klientov banky ani ich zmluvná dokumentácia. OTP Banka včera reagovala na medializované informácie, podľa ktorých mali zo žilinskej pobočky banky uniknúť citlivé informácie o jej klientoch.
„Zástupcovia banky zistili, že ide o pracovné hárky obsahujúce výpočty, vzorce a kalkulácie, ktoré vyhotovil konkrétny pracovník žilinskej pobočky,“ povedal riaditeľ marketingu OTP Banky Štefan Pogány. Zásielka podľa neho obsahovala aj súkromné dokumenty tohto pracovníka.
Podľa televízie Markíza mali zo žilinskej pobočky banky uniknúť štyri zoznamy s detailnými informáciami o klientoch a ich úveroch. Dokumenty mali podľa televízie obsahovať mená klientov, výšky úverov či zostatky na účtoch. Dokumenty, ktoré zrejme niekto stratil, nálezca poslal do Národnej banky Slovenska.
„OTP Banka včera podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, keďže pravdepodobne došlo k odcudzeniu písomných dokladov,“ povedal Pogány.
Hovorkyňa Národnej banky Jana Kováčová včera potvrdila, že dokumenty, ktoré boli poštou doručené do NBS, včera preverili zástupcovia OTP Banky. „Banka už v danej veci podala podnet orgánom činným v trestnom konaní, preto nie je možné poskytovať žiadne ďalšie informácie,“ povedala hovorkyňa NBS.
Žilinská polícia včera nemala o prípade bližšie informácie. „Polícia v Žiline nedostala doteraz žiadny podnet od klientov OTP Banky alebo od banky samotnej vo veci úniku údajov o klientoch,“ povedala hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Žiline Jana Balogová.
Hovorkyňa Úradu na ochranu osobných údajov Libuša Staňová včera povedala, že čakajú na výsledok prešetrenia pravosti dokumentov z Národnej banky Slovenska.
Ani Slovenská asociácia bánk včera bližšie informácie o prípade nemala. Výkonný riaditeľ asociácie Ladislav Unčovský povedal, že k informáciám o klientoch majú prístup len tí pracovníci, ktorí majú na starosti daného klienta a zamestnanci vykonávajúci vnútorný audit. Tí dozerajú na to, aby vstupy na účty klientov boli korektné.
Unčovský tvrdí, že iní pracovníci v bankách vrátane manažmentu nemajú k takýmto informáciám prístup. „Banky sa snažia, aby k údajom o klientoch mal prístup čo najmenší počet osôb v banke, aby sa to ľahšie dokumentovalo a v prípade problémov ľahšie zistila zodpovedná osoba.“
Hovorkyňa NBS Kováčová potvrdila, že podľa interných predpisov bánk sú presne určení zamestnanci, ktorí môžu prichádzať do kontaktu s údajmi konkrétneho klienta.