Nič nie je staršie ako včerajšie noviny, hovorí stará múdrosť. Napriek tomu sú slovenskí dovolenkári v prímorských strediskách vďační aj za noviny, ktoré majú aj niekoľko dní. Pre našich turistov sú totiž často jediným zdrojom informácii o dianí doma.
Pre denníky je cesta do Chorvátska či Grécka skutočnou cestou mediálnym časom. Na miestach všeobecného oddychu si môžu oddýchnuť od konkurenčného boja a užiť si postavenie, ktorému sa tešili ešte niekedy začiatkom 20. storočia – postavenie monopolného zdroja informácií. Kým doma ich dnes v aktuálnosti a pohodlnosti konzumovania správ prebije rozhlas s televíziou, v predanom náklade týždenníky a pri bežnej pracovnej, študijnej, či v podstate akejkoľvek inej ceste do zahraničia internet, pláž patrí iba im. Teda ak je internetová kaviareň dostatočne vzdialená alebo dostatočne drahá.
Aj čitateľ je ako z minulosti. Nielenže je odrezaný od iných typov médií, výnimočne má na čítanie novín toľko času, ako mával kedysi. Vďaka nemu môže (znovu)objaviť ich čaro, spojiť si ich so všetkým príjemným, čo pri mori zažije a vrátiť sa z dovolenky s lepším vzťahom k novinám.
Napriek tomu, že aj oneskorené doručenie niekoľkých málo kusov novín vyžaduje logistického génia a mimoriadne náklady, sa teda novinám oplatí byť v chorvátskych či gréckych letoviskách na očiach.
Do ďalšej dovolenkovej sezóny ostáva len vyriešiť, ako na pláži poraziť odolného konkurenta z úplného mediálneho dávnoveku, ktorý stáročiam odolal rovnako úspešne, ako mu odolajú noviny – knihu.