prijímať názory ostatných či poskytovanie spätnej väzby.
Výskum jednej z najväčších európských tréningových a koučingových spoločností Krauthammer ukázal, že vo viac ako 50 percentách prípadov nie sú zamestnanci spokojní so správaním svojich manažérov v kľúčových oblastiach, ako je vedenie ľudí, umenie počúvať, prijímať názory ostatných či poskytovanie spätnej väzby.
Až 95 percent zamestnancov zastupujúcich najrôznejšie sektory by napríklad potešilo, keby ich vedúci analyzoval ich úlohy spolu s nimi, ale iba 41 percent to zažilo v praxi.
Na základe výsledkov výskumu Krauthammer Observatory 2007 preto spoločnosť zostavila zoznam takzvaných zlatých pravidiel, ktoré majú upozorniť manažérov, kde môžu získať stratenú dôveru členov svojich tímov.
Väčšinou ide o to, aby sa manažéri správali otvorenejšie, aby zamestnancov dostatočne informovali o všetkom čo s nimi súvisí a zapájali ich do diania vo firme.
V rámci výskumu bol vytvorený i „riadiaci panel“, ktorý je modelom manažérskeho správania.
V ďalších piatich rokoch sa bude výskum opakovať a riadiaci panel sa bude upravovať podľa správania, ktoré zamestnanci požadujú.
Päť dobrých rád
Pri prijímaní námietky sa nepúšťajte do sebaobhajovania a obranných argumentov.
Do rokovania o závažných rozhodnutiach zapojte sj svojich ľudí
Pred poskytnutím spätnej väzby si najskôr buďte vedomí svojich emócií a až potom poskytnite spätnú väzbu
Pri informovaní o zmene nestačí povedať jej základný dôvod, pretože zamestnanci očakávajú, že sa dozvedia, čo pre nich zmena znamená a chcú byť pravidelne informovaní o ďalšom postupe.
Autor: Zdroj: Infoservis.insite.cz, www.krauthammer.com, I