Náborár vôbec netuší, čo skutočne sľubnýkandidát od novej práce očakáva

Dve tretiny uchádzačov o zamestnanie uvádzajú, že človek, ktorý s nimi vedie pracovný pohovor a jeho správanie ovplyvňuje ich rozhodnutie o prijatí danej pozície.

Náborár nevie,čo si myslíte a čo hľadáteNáborár nevie,čo si myslíte a čo hľadáte (Zdroj: Ilustračné – ARCHÍV SME)

Ukázal to nedávny výskum spoločností Development Dimensions International (DDI) a Monster, ktorého sa zúčastnilo 628 riaditeľov náborov, 1250 náborových manažérov a 3725 uchádzačov o zamestnanie.

Náborár, ktorý nemá čas

Uchádzači o zamestnanie uviedli, že najviac ich na správaní sa náborára negatívne ovplyvňuje, ak sa tvári akoby nemal čas rozprávať sa s nimi, alebo je na pohovor zjavne nepripravený.

Otázky, ktoré s pracovnou náplňou vôbec nesúvisia

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neistotu vyvoláva v kandidátoch to, keď cítia neochotu podať dostatočné množstvo informácií o danej pozícii alebo ak sa pohovor zmení na krížový výsluch, a najmä keď dostávajú otázky, ktoré s pracovnými zručnosťami nesúvisia.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa obe strany na pohovor nepripravia a nedokážu rešpektovať jedna druhú, môže sa pohovor rýchlo zmeniť na konflikt dvoch osobností.

Náborár môže sedieť blízko uchádzača, je tu však široká priepasť medzi tým, čo si myslí, že uchádzač hľadá a tým, čo človeka skutočne motivuje, aby sa stal zamestnancom príslušnej firmy.

Výskum tiež ukázal, že náboroví riaditelia a manažéri často nedokážu správne identifikovať, čo uchádzači očakávajú od novej práce a čo je pre nich najdôležitejšie.

Až 67 percent uchádzačov napríklad uviedlo, že je pre nich dôležité zapadnúť do pracov­ných tímov, čo považovalo za dôležité iba 37 percent náborových pracovníkov. Rovnako to bolo aj s potrebou mať dobrého šéfa a pracovať pre organizáciu, na ktorú môžu byť hrdí.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Zdroj: Business & Legal Reports

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 918
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 485
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 443
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 358
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 364
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 563
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu