Ukázal to nedávny výskum spoločností Development Dimensions International (DDI) a Monster, ktorého sa zúčastnilo 628 riaditeľov náborov, 1250 náborových manažérov a 3725 uchádzačov o zamestnanie.
Náborár, ktorý nemá čas
Uchádzači o zamestnanie uviedli, že najviac ich na správaní sa náborára negatívne ovplyvňuje, ak sa tvári akoby nemal čas rozprávať sa s nimi, alebo je na pohovor zjavne nepripravený.
Otázky, ktoré s pracovnou náplňou vôbec nesúvisia
Neistotu vyvoláva v kandidátoch to, keď cítia neochotu podať dostatočné množstvo informácií o danej pozícii alebo ak sa pohovor zmení na krížový výsluch, a najmä keď dostávajú otázky, ktoré s pracovnými zručnosťami nesúvisia.
Ak sa obe strany na pohovor nepripravia a nedokážu rešpektovať jedna druhú, môže sa pohovor rýchlo zmeniť na konflikt dvoch osobností.
Náborár môže sedieť blízko uchádzača, je tu však široká priepasť medzi tým, čo si myslí, že uchádzač hľadá a tým, čo človeka skutočne motivuje, aby sa stal zamestnancom príslušnej firmy.
Výskum tiež ukázal, že náboroví riaditelia a manažéri často nedokážu správne identifikovať, čo uchádzači očakávajú od novej práce a čo je pre nich najdôležitejšie.
Až 67 percent uchádzačov napríklad uviedlo, že je pre nich dôležité zapadnúť do pracovných tímov, čo považovalo za dôležité iba 37 percent náborových pracovníkov. Rovnako to bolo aj s potrebou mať dobrého šéfa a pracovať pre organizáciu, na ktorú môžu byť hrdí.
Autor: Zdroj: Business & Legal Reports