Víťazi Imagine cupu dostali spolu s ďalšími tromi tímami podľa vás veľmi zaujímavú možnosť pracovať na svojom projekte ďalej. Ako by to malo vyzerať?
„Je to dvojtýždňový pobyt v Inovations centre Microsoftu, v špecializovaných laboratóriách s najlepším vybavením, ktoré sú schopné dotiahnuť takéto výskumné projekty do reálne využiteľnej podoby. Študenti sa stretnú s našimi výskumníkmi, ktorí nie sú na trhu bežne dostupní, a projekt môžu konzultovať aj so špičkovými expertmi na obchod a marketing. Oni pomôžu študentom odhaliť technické nedostatky, ukážu im riešenia, pomôžu postaviť biznis a marketingový plán – všetko, aby projekt dokázali reálne uviesť do života.“
Našich chlapcov by vraj asi viac potešila výhra v súťaži. Čo vy na to?
„Je to z ich hľadiska pochopiteľný názor. Ale keď sa na to pozrieme z nadhľadu, tak zistíme, že 90 percent zaujímavých a sľubných projektov skončí na tom, že to nemajú dotiahnuté a nevedia si urobiť marketing. A toto sú študenti technických odborov, takže predpokladám, že asi najskôr marketing a biznis plán bude ich slabým miestom. A keď už do svojho projektu dali toľko práce, bolo by myslím fajn, keby sa im to vrátilo aj v podobe realizácie. A to sami urobia len veľmi ťažko.“
Autor: gal