Celebrity news

Čítajúc tabloid sa ma nedávno kamarátka opýtala: "Majú aj Japonci záujem o bulvárne klebety?" V novinách bola práve celostránková fotografia nejakého herca, ktorý má vraj milenku. A kamarátka pokračovala: "Ja to nečítam, ale inak majú Slováci radi klebet

y o známych ľuďoch." Zamrmlal som: "A ty si jedna z nich!" Otázka však znela, či sa klebetám venujú Japonci? Podľa mňa majú Japonci o klebety najväčší záujem na svete. Svedčí o tom už len ten fakt, že sledujú v priemere päť hodín denne televízor, čo je štatisticky najviac na svete. Bežný deň Japonca sa začína ráno zapnutím televízora a končí sa v noci pred spaním jeho vypnutím. Okrem času stráveného v zamestnaní ľudia stále sledujú televíziu. To v nich vytvára pocit veľmi blízkeho vzťahu s televíznymi celebritami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Klebety o celebritách - od tajných ľúbostných afér až po finančné škandály - ľudí zaujímajú. Podobne, ako na Slovensku, sú tieto témy publikované v bulvárnych denníkoch a časopisoch. Ale potom je tu ešte jeden spôsob. Rovnaké témy prináša aj televízia, lenže sú to originálne rozšírené reportáže. Vysielajú sa obyčajne ráno od pol deviatej do desiatej a popoludní medzi druhou a štvrtou. Každá televízna stanica má podobný, ale svoj vlastný program s moderátorom, komentátormi a s takzvaným Geino reportérom, ktorý sa špecializuje na celebrity. Sleduje mediálne známych ľudí, ktorí sa pravidelne objavujú na televíznej obrazovke, napríklad speváci, herci alebo zabávači. Geino reportér nerobí vopred dohodnuté rozhovory. Prenasleduje svoje celebrity všade - na letisku, pred vchodom do ich domu, kladie priame otázky: "Je pravda to, čo sa o vás píše v časopisoch?" Pochopiteľne, reakcie sú autentické, niekedy celebrity na reportéra kričia, inokedy klamú, niektorí ho ignorujú alebo zorganizujú tlačovú konferenciu, aby veci vysvetlili. Všetky reakcie sú v televízii.

SkryťVypnúť reklamu

Niekedy vyvíjajú vplyvné spoločnosti tlak na televíznu stanicu, aby neodvysielala reportáž zo súkromia, ktorá by poškodila imidž celebrity. V japonskom šoubiznise sa napríklad považuje za škodlivý aj ľúbostný vzťah dvoch mladých slobodných ľudí. Producenti mladých spevákov alebo hercov sa nazdávajú, že fanúšikovia nemajú radi, keď si ich idol nájde lásku. A producenti zasa nemajú radi, keď mladý umelec predčasne ukončí sľubnú kariéru pre zakladanie rodiny.

Na druhej strane produkčné spoločnosti vyjednávajú s televíznou stanicou, aby odvysielala veľkú tlačovú konferenciu, pretože potrebujú upútať pozornosť na celebritu. V 80. a 90. rokoch bol v Japonsku záujem o celebrity oveľa väčší, ako je dnes. Vtedy sa dokonca párkrát stalo, že pôvodné vysielanie náhle zmenili a odvysielali mimoriadnu tlačovkou, na ktorej nejaká celebritná dvojica oznámila, že sa napriek avizovanému sobášu rozchádza. Tlačovka mala, pochopiteľne, vysokú sledovanosť. Pamätám si napríklad, ako nám oznámili, že jeden sumo zápasník začal chodiť s mladou celebritkou.

SkryťVypnúť reklamu

"Aj na Slovensku sa mnohé celebrity schádzajú a rozchádzajú, ale myslíte si, že tieto malé privátne záležitosti sú dosť na zorganizovanie špeciálnej tlačovej konferencie v televízii? Myslím si, že Slovensko je ešte stále zdravé."

Týmito slovami sa mal pôvodne končiť môj príspevok, ale potom si ho prečítala moja žena a povedala: "Masahiko, už sa to stalo aj na Slovensku." Bol som prekvapený.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu