Pre Masárovu tvorbu sú príznačné objekty, ktoré vytvára pre konkrétny priestor a medzi jeho domény tiež patrí, že si privlastňuje diela z dejín umenia a následne ich svojsky interpretuje.
Návštevník Galérie mladých sa tak môže stretnúť s novým Výkrikom od Edvarda Muncha. Kričiaca Munchova postava sa stáva kričiacim Masárovým návštevníkom obchodného centra.
Stano Masár prenáša ikonografické chápanie obrazu do základných poznávacích prvkov daného umeleckého diela. Obrazové znaky majú v sebe schematické časti originálnej predlohy, čím pôsobia ako značky - piktogramy samotného umeleckého diela.
Shopping park
Výstava sa volá Hyperrealizmus aj preto, že v celom galerijnom priestore sa autor pohrával s - v dnešnej dobe - veľmi obľúbeným slovíčkom hyper. Odvoláva sa ním na každodennú rutinu často spájanú s kultom hyper nákupných centier. Vystavené umelecké produkty sú tak dočasnou konkurenciou shopping parkom.
Umelec vystavuje v „hypergalérii“ aj nákupné vozíky- objekty uspokojenia materialistických túžob. Autor nabáda zamyslieť sa nad vozíkom, ktorý je pre nás banálnou záležitosťou a jednotlivými inštaláciami núti návštevníka uvažovať nad jeho nákupmi a činmi, ktoré ho sprevádzajú pri nakupovaní. Pomocou zvukovej inštalácie v nákupnom vozíku počuť napríklad rozhovor ľudí pri nakupovaní.
Vystavené objekty dopĺňajú autorské kresby. Niektoré sú inšpiráciami pre ďalšie vozíkové kreácie, iné (znak jing-jang z bielych igelitových tašiek naplnených produktmi a z čiernych tašiek s odpadom) sú ukážkou „súzvuku harmónie konzumného a duchovného života“.
Konzum trochu inak
Prehliadka reaguje na bežný život ovplyvnený a spájaný s reklamnými kampaňami, akciami i nákupnými vozíkmi s humorným nadhľadom a invenciou.
Stano Masár tu dáva veci/objekty do úplne nových súvislostí a významov. Na základe posunov a hľadania nových kontextov svojsky definuje konzum do 26. augusta.
Autor: Ľudmila Poláčková Autorka je študentka kunsthistórie