Najlepší obchod je ten blízko

Manažéri potravinových koncernov rátajú s tým, že ich zákazníci budú proti marketingu imúnnejší.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

BRATISLAVA. Väčšina zákazníkov obchodov s potravinami očakáva, že v regáloch v obchodoch nájdu všetko, čo chcú, a sú stále menej tolerantní k vypredaniu zásob.

Vyplýva to z globálneho prieskumu, ktorý v poslednom roku uskutočnil tím spoločnosti Deloitte pre potravinársky priemysel medzi členmi riadiacich orgánov vyše 70 potravinárskych spoločností.

Blízkosť je najdôležitejšia

Pre viac než pre polovicu nakupujúcich (53 percent) je ľahká dostupnosť z miesta bydliska najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní, kde nakupovať. V popredí záujmu sú tiež nižšie ceny (42 percent), kvalita za vynaložené prostriedky (42 percent), čerstvé ovocie a zelenina a celková kvalita tovaru. Platobné karty pre lojálnych zákazníkov hrajú úlohu len pri 17 percentách opýtaných, myslia si šéfovia potravinárskych koncernov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer tretina opýtaných, ktorí vyhľadávajú výhodný nákup, uviedla, že teraz nakupuje viac kvalitnejšieho tovaru než v minulosti.

V odpovedi na otázku „Čo môžu supermarkety a výrobcovia urobiť, aby splnili ich požiadavky pri nákupe potravín?“, zaradilo vyše 15 percent respondentov na prvé miesto zvýšenie výberu a pestrosti. Nižšie ceny sa s 8 percentami stali druhou najčastejšou odpoveďou.

Pretvárka sa nestratí

Prieskum sa zaoberal aj otázkou, aký bude zákazník v roku 2012. Dnešní spotrebitelia chápu vzťah hodnoty a ceny a sú zvyknutí vyberať si z množstva marketingových akcií, ktoré sú na nich zamerané. Očakáva sa, že spotrebiteľov zajtrajška bude ešte ťažšie na niečo presvedčiť. Dôvodom bude najmä ďalší rast rozmanitosti spotrebiteľských návykov, klesajúci význam mainstreamových médií a naopak narastajúci vplyv nových médií.

SkryťVypnúť reklamu

Ako zdôrazňuje globálny prieskum, spotrebiteľov budú i naďalej lákať reklamné ponuky troch výrobkov za cenu dvoch či druhého výrobku zadarmo. Do košíka si však aj napriek tomu budú pridávať i drahý tovar prvotriednej kvality a luxusné doplnky, čo je častá ukážka zásadného rozporu medzi zámerom a skutočným správaním.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 124
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 11 568
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 165
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 168
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 967
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 837
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 704
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu