Najlepší obchod je ten blízko

Manažéri potravinových koncernov rátajú s tým, že ich zákazníci budú proti marketingu imúnnejší.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

BRATISLAVA. Väčšina zákazníkov obchodov s potravinami očakáva, že v regáloch v obchodoch nájdu všetko, čo chcú, a sú stále menej tolerantní k vypredaniu zásob.

Vyplýva to z globálneho prieskumu, ktorý v poslednom roku uskutočnil tím spoločnosti Deloitte pre potravinársky priemysel medzi členmi riadiacich orgánov vyše 70 potravinárskych spoločností.

Blízkosť je najdôležitejšia

Pre viac než pre polovicu nakupujúcich (53 percent) je ľahká dostupnosť z miesta bydliska najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní, kde nakupovať. V popredí záujmu sú tiež nižšie ceny (42 percent), kvalita za vynaložené prostriedky (42 percent), čerstvé ovocie a zelenina a celková kvalita tovaru. Platobné karty pre lojálnych zákazníkov hrajú úlohu len pri 17 percentách opýtaných, myslia si šéfovia potravinárskych koncernov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer tretina opýtaných, ktorí vyhľadávajú výhodný nákup, uviedla, že teraz nakupuje viac kvalitnejšieho tovaru než v minulosti.

V odpovedi na otázku „Čo môžu supermarkety a výrobcovia urobiť, aby splnili ich požiadavky pri nákupe potravín?“, zaradilo vyše 15 percent respondentov na prvé miesto zvýšenie výberu a pestrosti. Nižšie ceny sa s 8 percentami stali druhou najčastejšou odpoveďou.

Pretvárka sa nestratí

Prieskum sa zaoberal aj otázkou, aký bude zákazník v roku 2012. Dnešní spotrebitelia chápu vzťah hodnoty a ceny a sú zvyknutí vyberať si z množstva marketingových akcií, ktoré sú na nich zamerané. Očakáva sa, že spotrebiteľov zajtrajška bude ešte ťažšie na niečo presvedčiť. Dôvodom bude najmä ďalší rast rozmanitosti spotrebiteľských návykov, klesajúci význam mainstreamových médií a naopak narastajúci vplyv nových médií.

SkryťVypnúť reklamu

Ako zdôrazňuje globálny prieskum, spotrebiteľov budú i naďalej lákať reklamné ponuky troch výrobkov za cenu dvoch či druhého výrobku zadarmo. Do košíka si však aj napriek tomu budú pridávať i drahý tovar prvotriednej kvality a luxusné doplnky, čo je častá ukážka zásadného rozporu medzi zámerom a skutočným správaním.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu