BRATISLAVA. Klienti Orangeu alebo T-Mobilu si nemôžu v praxi preniesť svoje telefónne číslo k novému operátorovi O2. Tretí mobilný operátor preto svojich konkurentov kritizuje.
Keď si klienti nemôžu nechať pôvodné číslo, váhajú, či prejsť k O2, a firma sa tak nemôže rozvíjať. Niektorí veľkí svetoví hráči sa aj pre neprenosnosť čísiel nezúčastnili tendrov na tretieho operátora v minulosti.
O2 prijala existujúce technické riešenie na Slovensku, hoci nebolo úplne pripravené na vstup tretieho operátora. Obdobie svojho pripájania k systému však považuje za neprimerane dlhé, a tvrdí, že tento stav podporuje dominantné postavenie Orangeu aj T-Mobilu.
„Sprístupnenie riešenia pre tretieho operátora je neakceptovateľne dlhé. Zo skúseností našej skupiny vieme, že zavedenie prenositeľnosti mobilného čísla zvyčajne vyžaduje menej ako šesť mesiacov. Domnievame sa, že tu nejde iba o technický problém. Povinnosť zabezpečiť prenositeľnosť navyše priamo vyplýva zo zákona a je jednou z kľúčových podmienok pre liberalizáciu trhu,“ povedala výkonná riaditeľka pre komunikáciu Telefónica O2 Martina Hrivnáková. Od februára, odkedy O2 ponúka svoje služby, už prešlo viac ako päť mesiacov.
Telefónica O2 navrhla prizvať regulátora k spoločným rokovaniam o rýchlom riešení.
Orange vyjadrenia O2 nechcel komentovať, T–Mobile kritiku odmieta.
Autor: ik