PARÍŽ. Kaviarne, ktoré neodmysliteľne patria k parížskemu koloritu už od konca 17. storočia, pomaly miznú.
Chodí do nich totiž o polovicu menej ľudí než pred desiatimi rokmi a tak mnohým majiteľom nezostáva nič iné ako stiahnuť definitívne roletu. Za posledné tri roky takto skončilo viac ako 200 parížskych kaviarnikov, ktorí prevádzkovali približne 15 percent malých podnikov.
Hlavnou príčinou odlivu zákazníkov sú ceny – káva pod dve eurá je v centre Paríža vzácnosťou a na turisticky frekventovaných miestach sa jej ceny šplhá až ku štyrom eurám. Pre bežného Parížana sa tak návšteva kaviarne stáva luxusom. Mnohí hostia sa tiež sťažujú na úroveň obsluhy.
Pokusom zvrátiť nepriaznivý vývoj je novovytvorené združenie Service en tete (Služba predovšetkým), ktorého cieľom je vytvoriť pre hosťa čo najlepšie ovzdušie, aby mal chuť stať sa z náhodného zákaznía pravidelným.(čtk)