Eurotendru sa nedarí

Aj druhý tender na eurokampaň za 130 miliónov korún bol zrušený.

Igor Barát pozval do komisie aj verejnosť. Nepomohlo. Správne kritériá kampane stále hľadá.Igor Barát pozval do komisie aj verejnosť. Nepomohlo. Správne kritériá kampane stále hľadá. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Igor Barát sa na jar tohto roka rozhodol, že tender na reklamnú agentúru, ktorá pripraví vysvetľovanie prechodu z koruny na euro, vyhlási s časovým predstihom. Urobil dobre. Včera mu Úrad pre verejné obstarávanie tender zastavil s vysvetlením, že jeho krirériá by neviedli k efektívnosti.

Prvýkrát tender zastavil splnomocnenec pre zavedenie eura pred mesiacom sám. Zistil totiž, že proti podmienkam protestuje väčšina veľkých reklamných agentúr tunajšieho trhu. Stretol sa s nimi, vypočul aj ich ostatné pripomienky a sporné kritérium vypustil. Nepomohlo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tentoraz protestovala malá komunikačná agentúra. Firma Renesans Stanislava Jendeka a Miroslava Kollára si Úradu pre verejné obstarávanie nesťažovala na podmienky, ktoré uprednostňovali veľké agentúry s referenciami z veľkých reklamných kampaní. Renesans tvrdil, že kritériá tak, ako ich zvolili Barátovi ľudia, nebudú viesť k efektivite. Úrad im dal za pravdu.

Prečo boli proti

Výčitky úradu možno rozdeliť na tri časti. Prvé je použitie doteraz netradičnej formy verejného obstarávania – súťažného dialógu. Jeho základnou vlastnosťou je vysoká subjektivita pri rozhodovaní členov komisie, ktorú má kompenzovať možnosť rokovať so súťažiacimi o detailoch možnej budúcej spolupráce.

Úrad nepopiera, že pre vyhodnocovanie marketingových služieb by to bolo vhodné. Iba v rozhodnutí hovorí, že voľba súťažného dialógu nebola vyargumentovaná. Druhá výčitka sa týkala kritéria „aktívnej účasti“ na procese vyhodnocovania. Úrad povedal, že to, ako bude agentúra vystupovať na stretnutí s komi­siou, nie je podstatné, a preto to nemôže byť kritérium. A napokon úrad protestoval proti tomu, že referencie o svojich doterajších prácach sa vyžadovali len z kampaní uskutočnených na Slovensku. Zahraničné agentúry tak mohli byť diskriminované.

SkryťVypnúť reklamu

Ťažko vyhovieť

„Očakávala som, že ani tento tender neprejde,“ povedala majiteľka agentúry CD Ogilvy & Mather Simona Bubánová.

Podľa nej je veľmi ťažké vyberať reklamnú agentúru podľa kritérií, ktoré sa uplatňujú v iných súťažiach. Pretože nápad a budúca efektivita reklamnej kampane nie sú merateľné kritériami, ktoré sú vo verejnom obstarávaní najčastejšie používané.

Marek Knut z agentúry Publicis.Knut po zistení, že tender je znova zrušený, poprosil o čas na predýchanie. Po štvrť hodine vyjadril prekvapenie a poslal poklonu ministerstvu, ktoré podľa neho pri zadávaní súčasných podmienok urobilo maximum.

Barát v súčasnosti nevie, kedy ministerstvo vypíše nový tender. Rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, samozrejme, rešpektuje, hoci je tiež prekvapený.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 080
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 986
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 161
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 025
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 922
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 479
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 070
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 549
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu