Budeme posielať viac správ

Tretina klientov mobilných operátorov na Slovensku predpokladá, že bude v budúcnosti viac telefonovať.Asi pätina bude posielať viac SMS a multimediálnych správ.

Pätina z oslovených klientov mobilných operátorov si myslí, že bude v budúcnosti posielať viac SMS a MMS správ ako dnes.Pätina z oslovených klientov mobilných operátorov si myslí, že bude v budúcnosti posielať viac SMS a MMS správ ako dnes. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

BRATISLAVA. Klienti mobil­ných operátorov na Slovensku očakávajú, že budú v budúcnosti viac telefonovať, posielať viac esemesiek aj multimediálnych správ. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa uskutočnil v jedenástich európskych krajinách.

Viac ako tretina respondentov totiž očakáva, že bude telefonovať viac a len približne štyri percentá opýtaných takúto zmenu nepredpokladajú. Ostatní respondenti nepredpokladajú zmenu v ich zákazníckom správaní. Väčší podiel tých, ktorí očakávajú, že budú telefonovať viac, bol na Ukrajine, v Bulharsku a Rusku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na opačnej strane sú klienti mobilných operátorov v Rakúsku či Maďarsku.

„Na očakávania respondentov vplýva mnoho faktorov. Medzi ne patrí napríklad ich finančná situácia, životný štýl, demografia, ale aj akciové ponuky zo strany operátorov a pozícia značiek a služieb v mys­liach zákazníkov,“ povedal Martin Mravec, výkonný riaditeľ a šéf segmentu telekomunikácií pre strednú a východnú Európu spoločnosti GfK.

Prichádzame na chuť multimédiám

Aj napriek tomu, že mnoho klientov mobilných operátorov u nás považuje v internetových diskusiách multimediálne MMS správy za zbytočné, 21 percent respondentov očakáva, že v budúcnosti pošlú viac MMS správ denne ako dnes. Je to najviac zo všetkých krajín, kde sa prieskum konal. V multimediálnej správe možno poslať okrem textu aj fotografiu či nahrávku hlasu. Šesť z desiatich respondentov nevedelo zhodnotiť svoje budúce potreby. Tieto očakávania klientov podľa Mravca bude ovplyvňovať ďalšie upevňovanie pozície v znalosti, preferenciách, používaní a imidži služieb s pridanou hodnotou a vhodnou komunikačnou stratégiou operátorov. Nie je neobvyklé, že odoslanie MMS správy v akcii stojí 1,2 koruny a odoslanie SMS správy vyjde v tom istom čase na 3 koruny.

SkryťVypnúť reklamu

Naopak, najmenej ľudí, ktorí si myslia, že pošlú v budúcnosti viac MMS správ, je v Česku.

Na špičke v očakávaniach je Slovensko aj z pohľadu posielania textových SMS správ. Zhruba 23 percent respondentov očakáva nárast počtu SMS správ. Lepšie sú na tom len Ukrajina a Rusko. Rovnako ako pri telefonovaní je na chvoste aj v tomto ohľade Rakúsko a Maďarsko. Nárast počtu odosla­ných SMS správ očakáva v týchto krajinách menej ako desať percent opýtaných.

V posielaní SMS aj MMS sme vpredu

Klienti mobilných operátorov na Slovensku uprednostňujú v niektorých prípadoch textovú SMS správu pred telefonátom. Môže za tým byť to, že sa im javí odoslanie SMS správy lacnejšie ako zavolanie. Je to dané historicky, keď sa aj za 10–sekundový telefonát platilo ako za celú minútu. Aj to teda môže byť dôvod, prečo 67 percent opýtaných tvrdí, že pošle aspoň jednu SMS správu denne. Napríklad v Rakúsku je to 36 a Bulharsku 33 percent. Naopak, v Srbsku a Slovinsku pošle jednu SMS správu denne zhruba osem z desiatich opýtaných.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko však nepatrí medzi krajiny, kde klienti mobilných operátorov posielajú veľké množstvo SMS či MMS správ. Tí, ktorí posielajú SMS správy denne, totiž v priemere pošlú 2,9 správy za jeden deň. Vo väčšine krajín, v ktorých sa robil prieskum, je to viac. Napríklad v Srbsku či Chorvátsku pošlú klienti operátorov v priemere 5,4 SMS správy denne. V týchto krajinách je aj väčší podiel ľudí, ktorí SMS správy posielajú, ako u nás.

Na Slovensku odpovedalo 13 percent používateľov mobil­ných telefónov, že pošlú aspoň jednu MMS správu za deň. Priemerne pritom pošlú za desať dní 14 správ. Multimediálne správy využíva väčší podiel klien­tov mobilných operátorov len v Slovinsku (24 percent) a na Ukrajine (16 percent). Najmenej záujemcov o posielanie fotiek či videí z mobilu je v Maďarsku a Bulharsku.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 652
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 423
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 312
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 426
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 703
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu